لکسوس ساخت کدام کشور است ؟ همه چیز درباره لکسوس!

لکسوس ساخت کدام کشور است ؟ : لکسوس یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که توسط شرکت تویوتا تأسیس شده است. بنابراین، لکسوس متعلق به کشور ژاپن است.

لکسوس در سال ۱۹۸۹ توسط مدیرعامل وقت تویوتا، ایجی تویودا، در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شد. هدف از تأسیس لکسوس، رقابت با برندهای لوکس اروپایی در بازار ایالات متحده بود.

برخی از محبوب ترین مدل های لکسوس RX، ES، LC و IS هستند. لکسوس همچنین دارای یک بخش عملکرد به نام F است که خودروهای اسپورت و قدرتمندی مانند RC F و LC 500 تولید می کند. لکسوس متعهد است که تجربه های شگفت انگیزی را برای مشتریان خود چه در جاده و چه در خارج از جاده ایجاد کند.

لکسوس حضور جهانی دارد و در بیش از 90 کشور و منطقه فعالیت می کند. لکسوس همچنین با فروش بیش از 2 میلیون خودروی هیبریدی در سراسر جهان، پیشرو در تولید برق است. لکسوس قصد دارد تا سال 2050 به بی‌طرفی کربن دست یابد و تا سال 2025 یک نسخه الکتریکی از هر مدل ارائه کند. این یک سبک زندگی است که نشان دهنده پیچیدگی، ظرافت و نوآوری است.وب سایت رسمی شرکت لکسوس

نوشته های مرتبط

داستان تاسیس لکسوس

لکسوس در سال 1989 به عنوان یک برند خودروی لوکس که متعلق به تویوتا است، تاسیس شد. لکسوس از یک پروژه مخفی نشات گرفت که در سال 1983 آغاز شد، زمانی که رئیس تویوتا ایجی تویودا تیم خود را برای ساخت بهترین خودروی جهان به چالش کشید. این پروژه با نام رمز F1 شامل تحقیقات، طراحی، مهندسی و آزمایشات گسترده ای برای ایجاد یک سدان ممتاز جدید بود که با برندهای معتبر در بازار رقابت می کرد.مطلب مرتبط : بزرگترین شرکت های ژاپن کدامند ؟

نتیجه لکسوس LS 400 بود که در سال 1989 معرفی شد و به دلیل کیفیت، عملکرد و نوآوری خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. سپس لکسوس خط تولید خود را با مدل های بیشتری مانند ES، SC و RX گسترش داد. لکسوس همچنین بخش عملکرد خود به نام F و فناوری هیبریدی خود را توسعه داد. لکسوس با حضور جهانی و پایگاه مشتریان وفادار به یکی از موفق ترین و معتبرترین برندهای خودروهای لوکس در جهان تبدیل شده است. لکسوس چیزی بیش از یک برند خودرو است. این چشم اندازی از تعالی است که در تلاش است تا تجربیات شگفت انگیزی را برای مشتریان خود ایجاد کند.

درباره برند لکسوس

واژه لکسوس به چه معناست ؟ 

معنای لکسوس چندان واضح نیست، زیرا این نام توسط یک شرکت مشاوره برند برای بخش خودروهای لوکس تویوتا ایجاد شده است. چندین توضیح احتمالی در مورد منشاء و اهمیت نام لکسوس وجود دارد، اما هیچ یک از آنها توسط خود شرکت تأیید نشده است. در اینجا برخی از نظریه ها آورده شده است:

– لکسوس مخفف عبارت “صادرات لوکس به ایالات متحده” است که بازار هدف اولیه این برند را منعکس می کند.

– لکسوس ترکیبی از «لوکس» و «ظرافت» است که تصویر و ارزش های برند را توصیف می کند.

– لکسوس از کلمه لاتین “luxus” یا کلمه فرانسوی “luxe” گرفته شده است که هر دو به معنای “ظرافت و مجلل” هستند. همچنین ممکن است با کلمه یونانی “lexicon” که به معنای “زبان و کلمات” است مرتبط باشد.

– Lexus واریسی از Lexie است که یک نام یونانی به معنای “مدافع مرد” است. این می تواند به این معنی باشد که خودروهای لکسوس قابل اعتماد و محافظ هستند.

– Lexus به سادگی نامی است که به نظر می رسد خوب است و معنای خاصی ندارد. این انتخاب شد زیرا جذاب، به یاد ماندنی و متمایز بود.

همانطور که می بینید، هیچ پاسخ قطعی برای معنای لکسوس وجود ندارد. این نامی است که در طول سال ها با کیفیت، نوآوری و پیچیدگی همراه بوده است، اما منشا آن همچنان یک راز باقی مانده است. شاید این بخشی از جذابیت آن باشد.

درباره اولین خودروی لکسوس و طراحش

اولین مدل لکسوس LS 400 بود که در سال 1989 به عنوان سدان پرچمدار این برند لوکس جدید معرفی شد. LS 400 توسط تیمی از مهندسان و طراحان به رهبری ایچیرو سوزوکی، که مهندس ارشد پروژه Circle F بود، طراحی شد. سوزوکی مسئول تعیین اهداف و نظارت بر توسعه LS 400 بود که شامل تحقیقات، آزمایش و اصلاحات گسترده بود. سوزوکی می خواست خودرویی بسازد که از نظر کیفیت، عملکرد و نوآوری از برندهای لوکس شناخته شده پیشی بگیرد.

ایچیرو سوزوکی
ایچیرو سوزوکی و خودروی LS400 لکسوس

او همچنین می خواست به تعادلی بین راحتی و هندلینگ و همچنین ظرافت و سادگی دست یابد. سوزوکی و تیمش برای رسیدن به چشم انداز خود به مدت شش سال تلاش خستگی ناپذیری کردند و نتیجه آن خودرویی بود که تحسین منتقدان را دریافت کرد و جوایز بسیاری را به دست آورد. LS 400 به دلیل موتور روان و قدرتمند V8، کابین ساکت و جادار، ویژگی‌ها و فناوری پیشرفته، و استایل ظریف و پیشرفته‌اش مورد تحسین قرار گرفت. LS 400 استاندارد جدیدی برای خودروهای لوکس ایجاد کرد و لکسوس را به عنوان یک برند در سطح جهانی معرفی کرد.

طراحی LS 400 تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله آیرودینامیک، ارگونومی، زیبایی شناسی و روند بازار قرار داشت. تیم طراحی خودروهای لوکس مختلف از اروپا و آمریکا و همچنین هنر و فرهنگ سنتی ژاپن را برای یافتن الهام و ایده مورد مطالعه قرار دادند. تیم طراحی همچنین نظرسنجی و مصاحبه با مشتریان بالقوه برای درک ترجیحات و انتظارات آنها انجام داد. سپس تیم طراحی طرح‌ها، مدل‌های گلی، ماکت‌ها و نمونه‌های اولیه را برای آزمایش و اصلاح مفاهیم خود ایجاد کردند. تیم طراحی با تیم مهندسی همکاری نزدیک داشت تا اطمینان حاصل شود که طراحی با مشخصات فنی و الزامات مطابقت دارد. تیم طراحی همچنین با کارشناسان خارجی مانند لئوناردو فیوروانتی، طراح ایتالیایی، که در طراحی قسمت جلویی خودرو کمک کرد، مشورت کرد. طراحی نهایی LS 400 توسط رئیس تویوتا ایجی تویودا در سال 1987 تایید شد.

LS 400 بیرونی براق و ظریفی داشت که برای به حداقل رساندن مقاومت هوا و نویز طراحی شده بود. این خودرو دارای ضریب درگ 0.29 بود که یکی از کمترین ها در بین خودروهای تولیدی در آن زمان بود. این خودرو همچنین دارای یک جلوپنجره متمایز با پوشش کرومی و یک نشان L است که به مشخصه خودروهای لکسوس تبدیل شده است. این خودرو ظاهری صاف و برازنده داشت که حس تجمل و پیچیدگی را منتقل می کرد. این خودرو دارای فاصله بین دو محور بلند و آویزان کوتاه بود که فضای داخلی جادار و حالتی اسپرت به آن بخشیده بود.

انتهای مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط