جاهای دیدنی ژاپن | 27 جاذبه گردشگری برتر در ژاپن

ژاپن با جاهای دیدنی بی‌نظیرش، مقصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان است. از معابد تاریخی همچون معبد تودای‌جی در نارا و معبد پاویون طلایی در کیوتو گرفته تا قلعه هی‌مِجی و مجسمه بزرگ بودای کاماکورا، هرکدام از این جاهای دیدنی ژاپن نشان‌دهنده فرهنگ غنی و تاریخی این کشور هستند. همچنین، کوه فوجی به عنوان بلندترین قله ژاپن و کاخ امپراتوری توکیو با باغ‌های زیبا، از دیگر جاذبه‌های گردشگری مهم هستند. بازدید از پارک‌ها، معابد و قلعه‌های ژاپن تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت و تاریخ ژاپنی را به ارمغان می‌آورد.

آنچه در این مطلب خواهید خواند...

ژاپن با تاریخ و فرهنگ غنی، اقامتگاه‌های سنتی رایوکان و معابد باستانی خود شناخته می‌شود. اما همچنین شهرهایی مانند توکیو، کیوتو و اوزاکا دارد که با آسمان‌خراش‌های مدرن و فناوری‌های پیشرفته پر جنب‌وجوش هستند.

در این میان، مناظر طبیعی با زیبایی‌های نفس‌گیر وجود دارد. در حالی که این کشور یک مرکز تجاری بزرگ برای مد، خودرو و سرگرمی نیز هست.

البته نمی‌توان غذا را فراموش کرد. از سوشی و رامن گرفته تا تمپورا و یاکیتوری، غذاهای ژاپنی به خاطر طعم و ارائه منحصر به فرد خود مشهور هستند. مسافران می‌توانند در رستوران‌های محلی در سراسر کشور از این غذاها لذت ببرند یا در رستوران‌های ستاره‌دار میشلن خود را غرق در طعم و ارائه بی‌نظیر کنند. هر دو تجربه‌ای خواهند بود که با طعم و ارائه خود شما را شگفت‌زده می‌کنند.

برای گردشگر، این واقعاً یک سفر از کشف شرق دور است. با این حال، تنوع و ثروت جاذبه‌های گردشگری ژاپن ممکن است برنامه‌ریزی یک سفر را بسیار دشوار کند. به همین دلیل، این لیست از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، برای الهام‌بخشی شما در سفر به «سرزمین طلوع خورشید» تهیه شده است.

۲۷. باغ کنروکوئن (Kenrokuen)، کانازاوا (Kanazawa)

تصویر باغ کنروکوئن

ما علاقه زیادی به دیدن باغ‌های زیبا داریم، بنابراین بسیار هیجان‌زده بودیم که باغ مشهور کنروکوئن (Kenrokuen) در کانازاوا (Kanazawa) را ببینیم.

این باغ که در قرن ۱۷ تأسیس شده، نامش به معنای «باغ شش کمال» است. این نام به شش ویژگی اشاره دارد که ژاپنی‌ها معتقدند یک باغ کامل را تشکیل می‌دهند: آب فراوان، قدمت، مصنوعی بودن، دیدگاه‌های وسیع، خلوت و فضای باز.

باغ کنروکوئن (Kenrokuen) در طول سال با تغییر فصول، این عناصر را در خود جای می‌دهد. در بهار، شکوفه‌های گیلاس در تمام باغ شکوفا می‌شوند؛ در تابستان باغ بسیار سرسبز است؛ در پاییز برگ‌ها به رنگ قرمز و نارنجی درخشان درمی‌آیند و در زمستان، باغ زیر پوشش برف به یک منظره زمستانی شگفت‌انگیز تبدیل می‌شود.

هر زمانی که تصمیم بگیرید به این باغ سفر کنید، از زیبایی آن شگفت‌زده خواهید شد.

۲۶. معبد سنسوجی (Senso-ji)، توکیو (Tokyo)

تصویر معبد سنسوجی

در ژاپن معابد زیادی وجود دارد. البته قادر نخواهید بود همه آن‌ها را ببینید، اما یکی که باید در برنامه خود قرار دهید، سفر به معبد سنسوجی (Senso-ji) است.

این معبد بودایی در محله آساکوسا (Asakusa) توکیو قرار دارد. این معبد بیش از ۱۳۰۰ سال قدمت دارد و یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین معابد شهر است.

این ساختمان باشکوه به کان‌نون (Kannon)، الهه بودایی رحمت، اختصاص داده شده است. ورودی اصلی آن با نام «دروازه رعد» (Thunder Gate) شناخته می‌شود که دارای یک فانوس بزرگ قرمز و دو مجسمه خدایان است.

پس از عبور از دروازه، خیابانی طولانی به نام ناکامیسه‌دوری (Nakamise-dori) قرار دارد که در آن می‌توانید سوغاتی‌های سنتی ژاپنی و میان‌وعده‌های مختلف بخرید. همچنین تالار اصلی معبد به نام «هوندو» (Hondo) و یک پاگودای پنج‌طبقه و یک باغ زیبا در آنجا قرار دارد.

۲۵. قلعه ماتسوموتو (Matsumoto)

تصویر قلعه ماتسوموتو

اگر قصد سفر به منطقه مرکزی چوبو (Chubu) را دارید، توصیه می‌کنیم به دشت ناگانو (Nagano) بروید. غذاهای این منطقه فوق‌العاده هستند و اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند باشید، از قله‌های پوشیده از برف آن لذت خواهید برد.

در آنجا می‌توانید قلعه باشکوه ماتسوموتو (Matsumoto) را ببینید که به خاطر نمای سیاه جذابش «قلعه کلاغ» (Crow Castle) نیز نامیده می‌شود. این قلعه یکی از پرعکس‌ترین بناهای ژاپن است.

این قلعه که به قرن ۱۶ بازمی‌گردد، طراحی منحصربه‌فردی دارد که شامل یک دوجن سه‌لایه و شش‌طبقه است. همچنین مجموعه‌ای چشمگیر از دیوارها و دروازه‌ها دارد که یک طرح هزارتومانند ایجاد می‌کند.

شما می‌توانید از داخل قلعه بازدید کنید. این قلعه چندین نمایشگاه و نمایش مرتبط با تاریخ و ساخت آن دارد. همچنین حتماً به طبقه بالای قلعه بروید. چشم‌اندازهای پانورامای کوه‌ها و شهر اطراف بسیار دیدنی است!

۲۴. جزیره هنری نائوشیما (Art Island of Naoshima)

تصویر جزیره هنری نائوشیما

به نظر ما یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار جذاب در ژاپن، جزیره هنری نائوشیما (Art Island of Naoshima) است. اول از همه، این جزیره در موقعیتی دراماتیک در دریای داخلی سِتو (Seto Inland Sea) قرار دارد که قطعاً شما را مجذوب خود می‌کند.

اما علاوه بر این، این جزیره میزبان مجموعه‌های بسیار چشم‌گیر از هنر معاصر، گالری‌ها و موزه‌ها است که آرزوی دیدن آن‌ها را خواهید داشت.

این مجموعه‌ها شامل موزه هنر چیچو (Chichu Art Museum)، موزه لی اوفان (Lee Ufan Museum) و پروژه خانه هنری (Art House Project) هستند. همه این‌ها در نمایش آثار هنری نوآوری می‌کنند. اگر به هنر علاقه دارید، از آثار هنری که اینجا به نمایش گذاشته شده، لذت خواهید برد.

علاوه بر این جاذبه‌های فرهنگی، شما همچنین می‌توانید از سواحل زیبای جزیره دیدن کنید. یا می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی که در اطراف جزیره پیچ می‌خورند را تجربه کنید.

اگر بخواهید، حتی می‌توانید شب را در یکی از اقامتگاه‌های با تم هنری جزیره سپری کنید. این یک تجربه بسیار جذاب است!

۲۳. مسیر کوهستانی تاتِیاما کوروبه (Tateyama Kurobe Alpine Route)

تصویر مسیر کوهستانی تاتِیاما کوروبه

اگر به دنبال تجربه‌ای با تاثیرگذاری بیشتر هستید، حتماً مسیر کوهستانی تاتِیاما کوروبه (Tateyama Kurobe Alpine Route) را طی کنید.

این مسیر دیدنی در رشته کوه‌های آلپ شمالی ژاپن (Northern Japan Alps) قرار دارد و از استان‌های تویاما (Toyama) و ناگانو (Nagano) عبور می‌کند. این مسیر به خاطر مناظر بی‌نظیر کوه‌های اطراف، از جمله قله فوجی (Mount Fuji) که بلندترین کوه ژاپن است، مشهور است.

همچنین این مسیر شامل سد کوروبه (Kurobe Dam) که یکی از بزرگترین سدهای قوسی جهان است و برکه میکوریکایک (Mikurigaike Pond) با آب زیبای آبی-سبز خود است. بنابراین در طول مسیر چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد.

این مسیر از اواسط آوریل تا اواسط نوامبر باز است و نمونه‌ای از مهندسی بی‌نظیر ژاپنی است. شما می‌توانید این مسیر را با اتوبوس، ترولی تونلی، تله‌کابین یا حتی پیاده طی کنید.

اگر در بهار به اینجا می‌روید، حتماً دیوار برف مشهور (Snow Wall) را ببینید. این دیوار برفی عظیم ۲۰ متری در امتداد این مسیر تشکیل می‌شود.

۲۲. دوتونبوری اوزاکا (Osaka Dotonbori)

تصویر دوتونبوری اوزاکا

برای تماشای شب‌های جذاب، یکی از فعالیت‌های مورد علاقه ما در ژاپن، گردش در منطقه دوتونبوری اوزاکا (Osaka Dotonbori) است. نه تنها اینجا مکان عالی برای تماشای مردم است، بلکه جذابیت‌های زیادی نیز دارد.

منطقه دوتونبوری که در اطراف کانال دوتونبوری (Dotonbori Canal) قرار دارد، به‌راحتی با تابلوها و نئون‌های غول‌پیکر رنگارنگ خود که قطعاً آن‌ها را در تلویزیون دیده‌اید، شناخته می‌شود.

این تابلوها شامل مرد دونده گلیکو (Glico Running Man) و خرچنگ کانی دوراکو (Kani Doraku crab) هستند. اگر شبیه به من باشید، از دیدن هر دو شگفت‌زده خواهید شد!

علاوه بر نورپردازی‌ها، این منطقه با مغازه‌ها، رستوران‌ها و بارها پر شده است. همچنین مجموعه‌ای فوق‌العاده از فروشندگان غذای خیابانی در اینجا حضور دارند. بنابراین حتماً تاکویاکی (توپ‌های اختاپوس) و اوکونومیاکی (پنکیک‌های خوشمزه) را در اینجا امتحان کنید.

کوشی‌کاتسو (سیخ‌های سرخ‌شده) نیز بسیار خوشمزه هستند. از طعم آن‌ها لذت خواهید برد!

۲۱. آکواریوم اوکیناوا چورائومی (Okinawa Churaumi Aquarium)

تصویر آکواریوم اوکیناوا چورائومی

اوکیناوا (Okinawa) یکی از نقاط زیبای ژاپن برای بازدید است.

اگر زمانی به آنجا سفر کردید و وقت داشتید، به منطقه موتوبو (Motobu) بروید. در آنجا می‌توانید از آکواریوم اوکیناوا چورائومی (Okinawa Churaumi Aquarium) بازدید کنید. این آکواریوم یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید از جزایر اطراف است.

این آکواریوم یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان است. اگر به تماشای زندگی دریایی علاقه‌مند هستید، عاشق نمایش‌های اینجا خواهید شد. تانک اصلی آن، دریای کوروشیو (Kuroshio Sea)، یکی از بزرگ‌ترین‌ها در جهان است و در آن کوسه‌های نهنگی، سفره‌ماهی‌های مانتا و گروه‌های بزرگی از ماهی‌های غول‌پیکر نگهداری می‌شوند که شما را مجذوب خود خواهند کرد.

مطلب مرتبط  نوع حکومت ژاپن چیست؟ (بررسی جامع) 🇯🇵

این آکواریوم همچنین مجموعه‌های جذاب دیگری دارد که شامل یک تانک مرجان، یک تالاب دلفین و یک نمایشگاه اختصاصی به لاک‌پشت‌های دریایی می‌شود.

در طول بازدید، می‌توانید نمایش‌های غذا دادن به حیوانات را تماشا کنید و در برنامه‌های آموزشی شرکت کنید. همچنین می‌توانید در تجربیات تعاملی مانند لمس سفره‌ماهی‌ها و خیارهای دریایی نیز شرکت کنید.

۲۰. سوار شدن بر قطار گلوله‌ای (Bullet Train)

تصویر سوار شدن بر قطار گلوله‌ای

ژاپن کشوری بزرگ برای گردشگران است که باید در آن سفر کنید. در حالی که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند پرواز کنند، اما تجربه‌ی سوار شدن بر قطار گلوله‌ای (Bullet Train) یا شینکانسن (Shinkansen) را به شدت توصیه می‌کنم.

این قطارها می‌توانند تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برسند و شما را در عرض دو ساعت از توکیو (Tokyo) به اوزاکا (Osaka) می‌رسانند!

با وجود این سرعت، سفر بسیار روان و بی‌صدا است. این قطارها به حدی دقیق هستند که حتی تأخیر یک یا دو دقیقه‌ای نیز نادر است.

شبکه شینکانسن بیشتر شهرهای بزرگ ژاپن را پوشش می‌دهد و در طول روز به طور منظم حرکت دارند. این قطارها با صندلی‌های راحت و سرویس‌های بهداشتی بسیار تمیز تجهیز شده‌اند. خدمات غذا و نوشیدنی آن‌ها نیز بسیار خوب است.

۱۹. پارک نارا (Nara Park)

تصویر پارک نارا

ممکن است از این موضوع آگاه نباشید، اما در فرهنگ ژاپنی، گوزن‌ها مقدس شمرده می‌شوند.

به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم اگر به نارا (Nara) سفر می‌کنید، پارک نارا (Nara Park) را به برنامه‌ی بازدید خود اضافه کنید.

این پارک عمومی بزرگ بیش از ۵۰۰ هکتار وسعت دارد و به خاطر جمعیت گوزن‌های آزاد خود که صدها عدد از آن‌ها در پارک پرسه می‌زنند، مشهور است.

اگر به حیوانات علاقه دارید، می‌توانید کراکرهای مخصوصی برای تغذیه گوزن‌ها بخرید و حتی با آن‌ها عکس بگیرید.

علاوه بر گوزن‌ها، پارک همچنین میزبان چندین معبد و زیارتگاه معروف از جمله معبد تودای‌جی (Todai-ji) است. این معبد نیز ارزش بازدید دارد زیرا بزرگ‌ترین مجسمه بودای برنزی جهان در آن قرار دارد.

۱۸. کویاسان اوکون‌این (Koyasan Okunoin)

تصویر کویاسان اوکون‌این

درست است، بازدید از یک قبرستان ممکن است برای همه در تعطیلات جذاب نباشد، اما کویاسان اوکون‌این (Koyasan Okunoin) یک استثنای منحصر به فرد است که همه باید آن را تجربه کنند.

این مکان مقدس در رشته‌کوه‌های کویاسان (Koyasan) در استان واکایاما (Wakayama) واقع شده و بزرگترین قبرستان ژاپن است. همچنین، محل دفن نهایی بسیاری از شخصیت‌های مشهور تاریخ ژاپن است.

این سایت دیدنی در اطراف معبد باشکوه اوکون‌این (Okunoin) متمرکز است و توسط یک قبرستان بزرگ با بیش از ۲۰۰,۰۰۰ سنگ قبر و یادمان احاطه شده است.

اگر به اینجا بیایید، می‌توانید قبرستان را کاوش کنید و از معابد و زیارتگاه‌های مختلفی که در این منطقه قرار دارند، بازدید کنید. همچنین این مکان به خاطر فانوس‌های خود مشهور است که مسیرها را پوشانده و هر شب روشن می‌شوند.

۱۷. شیراکاواگو (Shirakawago)

تصویر شیراکاواگو

ژاپن به خاطر فناوری پیشرفته خود شناخته شده است. اما اگر می‌خواهید زندگی قبل از عصر تکنولوژی را تجربه کنید، حتماً از شیراکاواگو (Shirakawago) دیدن کنید.

این روستای زیبا که در کوه‌های استان گیفو (Gifu) قرار دارد، به خاطر خانه‌های مزرعه‌ای گاشو-زوکوری (gassho-zukuri) اصیل خود مشهور است. این خانه‌ها دارای سقف‌های شیب‌دار حصیری هستند که شبیه به دست‌های در حال دعا به نظر می‌رسند.

این روستا در واقع یک سایت میراث جهانی یونسکو است که زندگی روستایی سنتی ژاپنی را به نمایش می‌گذارد. در حین بازدید، می‌توانید در یک تور خانه‌های مزرعه‌ای شرکت کنید و از معماری و سبک زندگی سنتی آن‌ها لذت ببرید. همچنین می‌توانید درباره تاریخ و فرهنگ منطقه بیشتر بیاموزید.

ما شیراکاواگو را بسیار جالب یافتیم، زیرا یک نگاه به زندگی گذشته ژاپن ارائه می‌دهد. دفعه بعد بازدید خود را با جشن سنتی سال نو یا جشنواره رقص تابستانی آن تنظیم خواهیم کرد که هر دو نمایش‌های بی‌نظیری هستند.

۱۶. پارک ملی نیکو (Nikko National Park)

تصویر پارک ملی نیکو

یکی از زیباترین مکان‌هایی که در ژاپن بوده‌ایم، پارک ملی نیکو (Nikko National Park) است.

ما در سفر به استان توچیگی (Tochigi) از این مکان دیدنی بازدید کردیم. مناظر خیره‌کننده‌ای از آبشارها، دریاچه‌ها و رشته‌کوه‌ها ما را مجذوب خود کرد.

برای بازدید از نیکو به احتمال زیاد به چند روز نیاز خواهید داشت، زیرا این پارک چندین مکان دیدنی مشهور را در خود جای داده است. از جمله زیارتگاه توشوگو (Toshogu Shrine) که یک سایت میراث جهانی یونسکو است و آبشار کگون (Kegon Falls) که یک آبشار زیبا و دیدنی است.

این پارک فعالیت‌های متنوعی مانند کمپینگ، ماهیگیری و چشمه‌های آب گرم را ارائه می‌دهد. همچنین در طول سال میزبان چندین جشنواره و مراسم سنتی است.

۱۵. جشنواره برف ساپورو (Sapporo Snow Festival)

تصویر جشنواره برف ساپورو

اگر در ماه‌های ژانویه یا فوریه در ژاپن باشید، بازدید از جشنواره برف ساپورو (Sapporo Snow Festival) یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. این جشنواره یک جشن بی‌نظیر از ورزش‌های زمستانی، هنر و غذا است که نگاهی عالی به فرهنگ ژاپن ارائه می‌دهد.

این جشنواره محبوب هر سال در پایتخت هوکایدو (Hokkaido) برگزار می‌شود. به دلیل جذب میلیون‌ها بازدیدکننده، پیشنهاد می‌کنیم از قبل برنامه‌ریزی کنید.

جشنواره به خاطر مجسمه‌های برف و یخ چشمگیرش که در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند، مشهور است. برخی از آن‌ها مجسمه‌های کوچک و زیبا هستند، در حالی که دیگران سازه‌های عظیم دو یا سه طبقه‌ای هستند که بر فراز جمعیت قرار دارند.

این مجسمه‌ها توسط هنرمندان فوق‌العاده با استعدادی خلق می‌شوند که مهارت و خلاقیت خود را به نمایش می‌گذارند. ما واقعاً نمی‌دانیم چگونه این کار را انجام می‌دهند! اما آثار آن‌ها فوق‌العاده تأثیرگذار است.

با توجه به اینکه زمستان است و برف زیادی وجود دارد، هوا سرد خواهد بود. خوشبختانه در آنجا مکان‌های زیادی برای تهیه شکلات داغ یا رامن وجود دارد تا شما را گرم و سیر نگه دارد.

۱۴. دره تاکاچیهو (Takachiho Gorge)

تصویر دره تاکاچیهو

ژاپن کشوری پر از اسطوره و افسانه است و مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تجربه آن‌ها بازدید کنید. برای کسانی که علاقه به کشف این افسانه‌ها دارند، یکی از مکان‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم دره تاکاچیهو (Takachiho Gorge) است.

طبق افسانه‌های ژاپنی، این دره جایی است که الهه خورشید، آماتراسو (Amaterasu)، در یک غار پنهان شد و باعث شد جهان در تاریکی فرو رود. همچنین باور بر این است که اینجا جایی است که خدای سوسانو (Susanoo) مار هشت‌سر اوروچی (Orochi) را شکست داد.

این دره که طی هزاران سال توسط رودخانه گوکاسه (Gokase River) شکل گرفته است، یک شگفتی طبیعی در استان میازاکی (Miyazaki) است. این دره به خاطر صخره‌های بلند، آبشارهای خروشان و آب‌های زمردین مشهور است. این مناظر بهترین حالت خود را از طریق مسیرهای پیاده‌روی یا قایقرانی در رودخانه با قایق‌های اجاره‌ای دارند که باید بگویم، بسیار سرگرم‌کننده است.

۱۳. تماشای مسابقات سومو (Sumo Wrestling)

تصویر تماشای مسابقات سومو

مسابقات سومو (Sumo Wrestling) ما را از همان اولین باری که آن را در ورزشگاه ریُگوکو کوکوگیکان (Ryogoku Kokugikan) در توکیو دیدیم، مجذوب خود کرد. این ورزشگاه که در شرق توکیو واقع شده، به دلیل نزدیکی به ایستگاه ریُگوکو (Ryogoku Station) برای ما انتخابی آسان بود. هرچند که هر بلیط حدود ۱۰,۰۰۰ ین هزینه داشت، اما تماشای آن تجربه‌ای شگفت‌انگیز بود.

سومو یک ورزش سنتی ژاپنی است که بیش از هزار سال قدمت دارد. این فقط دو مرد بزرگ نیست که با هم مبارزه می‌کنند؛ بلکه یک ورزش رزمی با سابقه و آداب و رسوم غنی است.

اگر می‌توانید به یک مسابقه حرفه‌ای سومو بروید، ما به شدت آن را توصیه می‌کنیم. مسابقات با سرعت و شدت بالا برگزار می‌شوند و کشتی‌گیران فوق‌العاده ماهر و چابک هستند. فضای ورزشگاه نیز بسیار خوب است و به زودی خواهید دید که برای کشتی‌گیر مورد علاقه خود تشویق می‌کنید!

مطلب مرتبط  تویوتا ساخت کدام کشور است؟

در هر سال شش تورنمنت در ژاپن برگزار می‌شود که سه مورد از آن‌ها در توکیو برگزار می‌شود که به عنوان پایتخت سوموی جهان شناخته می‌شود.

۱۲. معبد ایتسوکوشیما (Itsukushima Shrine)، میاجیما (Miyajima)

تصویر معبد ایتسوکوشیما

معبد ایتسوکوشیما (Itsukushima Shrine) تنها یکی از دلایلی است که باید به استان هیروشیما (Hiroshima) سفر کنید، اما یکی از دلایل بسیار قانع‌کننده است.

یکی از نمادهای معروف ژاپن، این معبد به خاطر دروازه توریی (torii gate) مسحورکننده‌اش شناخته می‌شود. این دروازه با توهم شگفت‌انگیزی روی آب شناور به نظر می‌رسد. این معبد که به قرن ۶ میلادی بازمی‌گردد، یک سایت میراث جهانی یونسکو است و خواص معنوی دارد.

ما در حین گشت و گذار در ساختمان‌ها و حیاط‌های آن، از ظاهر جادویی و جزئیات زیبا آن شگفت‌زده شدیم.

دسترسی به این معبد از طریق کشتی از ایستگاه میاجیماگوچی (Miyajimaguchi) آسان است. هنگامی که در آنجا هستید، می‌توانید در پارک اطراف استراحت کنید یا برخی از مسیرهای دیدنی آن را طی کنید.

۱۱. چهارراه شیبویا (Shibuya Crossing)، توکیو (Tokyo)

تصویر چهارراه شیبویا

چهارراه شیبویا (Shibuya Crossing) جایی نیست که احتمالاً آن را برای خودتان داشته باشید. در واقع، این شلوغ‌ترین چهارراه عابر پیاده در جهان است. بنابراین، هنگام عبور از آن به طور متوسط حدود ۳,۰۰۰ نفر در اطراف شما خواهند بود.

با این حال، این یک مکان جذاب و جادویی برای بازدید است. به‌ویژه به خاطر فضای منحصربه‌فردی که دریایی از مردم در حال عبور از آن ایجاد می‌کنند.

چهارراه شیبویا یکی از سایت‌های نمادین ژاپن است و با بیلبوردهای بزرگ نئون، تابلوهای پر زرق و برق و سر و صدا مشخص می‌شود. این مکان نماد توکیو و ژاپن مدرن است و در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بی‌شماری ظاهر شده است.

ما چندین بار از این چهارراه عبور کردیم و همچنین مدتی را در یکی از کافه‌های مشرف به آن گذراندیم و عابران پیاده را تماشا کردیم.

۱۰. معبد فوشیمی ایناری (Fushimi Inari Shrine)، کیوتو (Kyoto)

تصویر معبد فوشیمی ایناری

معبد فوشیمی ایناری (Fushimi Inari Shrine) یک مکان شگفت‌انگیز است. ما به شدت توصیه می‌کنیم که اگر در کیوتو هستید، از آن بازدید کنید.

این معبد که به ایناری، خدای کشاورزی، اختصاص دارد، در سال ۷۱۱ میلادی تأسیس شد. این مکان به خاطر بیش از ده هزار دروازه توریی نارنجی‌رنگ خود شهرت دارد. این دروازه‌ها یک منظره حیرت‌انگیز ایجاد می‌کنند و یک مسیر تونل‌مانند به سمت کوه می‌سازند.

بسیاری از مردم، از جمله خود من، مسیر دروازه‌های توریی را طی کرده‌اند و از مناظر زیبای کیوتو از بالای کوه لذت برده‌اند. در یک روز صاف می‌توانید کیلومترها دورتر را ببینید، بنابراین حتماً گوشی هوشمند خود را همراه داشته باشید.

این مسیر بازدیدکنندگان را از میان جنگل انبوه درختان سدر عبور می‌دهد. همچنین معابد کوچک‌تر و دیگر وقف‌ها مانند مجسمه‌های روباه را به نمایش می‌گذارد. باور بر این است که روباه‌ها پیام‌رسانان خدای ایناری هستند.

۹. یادبود صلح هیروشیما (Hiroshima Peace Memorial)

تصویر یادبود صلح هیروشیما

یادبود صلح هیروشیما (Hiroshima Peace Memorial) یکی از تفکربرانگیزترین مکان‌های جهان برای بازدید است. این مکان قطعاً ما را به فکر درباره هدر رفتن تراژیک جان‌های انسانی و چگونگی تغییر جهان به واسطه این حادثه فرو برد.

به عنوان یک نماد قدرتمند از صلح، این یادبود یادآور تلخ و غم‌انگیز تخریبی است که بمباران هیروشیما ایجاد کرد.

یادبود شامل بقایای گنبد جنباکو (Genbaku Dome) است که یکی از معدود ساختمان‌هایی است که پس از بمباران در شهر باقی ماند. همچنین این یادبود پارک صلح اطراف را نیز در بر می‌گیرد.

پارک اطراف فضایی دلپذیر برای قدم زدن است و شامل یادمان‌ها و مجسمه‌های مختلفی است که به صلح اختصاص دارند. یکی از آن‌ها یادبود صلح کودکان (Children’s Peace Monument) است که از دختری به نام ساداکو ساساکی (Sadako Sasaki) الهام گرفته شده است. او به دلیل لوسمی ناشی از تشعشعات بمب جان خود را از دست داد.

۸. پارک میمون جیگوکودانی (Jigokudani Monkey Park)

تصویر پارک میمون جیگوکودانی

اگر طرفدار میمون‌ها نیستید، شاید بخواهید به جاذبه بعدی بروید. اما اگر هستید، حتماً باید از پارک میمون جیگوکودانی (Jigokudani Monkey Park) بازدید کنید.

این جاذبه محبوب حیات وحش در منطقه یامانوچی (Yamanouchi) از استان ناگانو (Nagano) واقع شده است. این پارک میزبان جمعیت بزرگی از ماکاک‌های وحشی ژاپنی است که بیشتر به عنوان میمون‌های برفی شناخته می‌شوند.

چیزی که این موجودات را منحصربه‌فرد می‌کند، رفتار خاص آن‌هاست؛ آن‌ها در ماه‌های زمستان در چشمه‌های آب گرم حمام می‌کنند.

برای رسیدن به پارک، باید یک پیاده‌روی کوتاه از طریق مسیری دیدنی در منطقه کوهستانی انجام دهید. با این حال، تماشای میمون‌ها در چشمه‌های آب گرم ارزشش را دارد.

۷. کیومیزو-درا (Kiyomizu-dera)، کیوتو (Kyoto)

تصویر کیومیزو-درا

ژاپن تعداد زیادی از سایت‌های میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است و یکی دیگر از مکان‌هایی که ارزش بازدید دارد، معبد کیومیزو-درا (Kiyomizu-dera) است.

این معبد تاریخی بودایی در شرق کیوتو واقع شده است. نکته جالب این معبد این است که تالار اصلی آن بر روی یک شیب تند ساخته شده و با ستون‌های چوبی پشتیبانی می‌شود.

این معبد به دلیل آبشار اوتوا (Otowa Waterfall) به «معبد آب پاک» معروف است. بازدیدکنندگان می‌توانند از یکی از سه جریان آب بنوشند که هر یک از آن‌ها خواص شفابخشی متفاوتی دارد.

اگر در بهار به آنجا بروید، کیومیزو-درا به خصوص زیباست، زیرا شکوفه‌های گیلاس در حال شکوفا شدن هستند. در پاییز نیز هنگامی که برگ‌ها تغییر رنگ می‌دهند، این مکان دیدنی است.

هر زمان از سال که به اینجا سفر کنید، علاوه بر نوشیدن آب، می‌توانید از مناظر پانورامای شهر از ایوان بزرگ معبد لذت ببرید.

۶. کوه فوجی (Mount Fuji)

تصویر کوه فوجی

کوه فوجی (Mount Fuji) یکی از فعال‌ترین سایت‌های ژاپن است، اما اگر قصد بازدید از آن را دارید، توجه داشته باشید که این یک آتشفشان فعال است.

این کوه در جزیره هونشو (Honshu) واقع شده و بلندترین قله ژاپن است که به ارتفاع ۳,۷۷۶ متر می‌رسد. کوه فوجی به عنوان یک مکان مقدس در فرهنگ ژاپنی شناخته می‌شود، هرچند مقصدی محبوب برای کوهنوردان و گردشگران است.

بهترین زمان برای صعود به این کوه از اوایل جولای تا اواسط سپتامبر است. چندین مسیر وجود دارد که شما را به قله می‌رسانند. فقط مطمئن شوید که کفش‌های مناسب برای این کار پوشیده‌اید.

اطراف این کوه یک پارک ملی زیبا قرار دارد که مناظر فوق‌العاده‌ای از آن را در طول صعود خواهید دید.

۵. قلعه هی‌مِجی (Himeji Castle)

تصویر قلعه هی‌مِجی

قلعه هی‌مِجی (Himeji Castle) یکی دیگر از سایت‌های میراث جهانی یونسکو است، و این به دلایل خوبی است.

این قلعه به عنوان «قلعه مرغ ماهی‌خوار سفید» (White Heron Castle) شناخته می‌شود، به خاطر نمای سفید آن و شباهتی که به یک پرنده در حال پرواز دارد. این قلعه یکی از شگفت‌انگیزترین قلعه‌هایی است که تا به حال دیده‌ایم.

این قلعه یکی از قلعه‌های اصلی باقی‌مانده در ژاپن است، زیرا بیشتر قلعه‌ها در طول جنگ‌ها یا توسط زلزله‌ها تخریب شده‌اند.

قلعه با یک پارک زیبا احاطه شده است که درختان شکوفه گیلاس و یک خندق در آن قرار دارد. همچنین دارای ویژگی‌های دفاعی متعددی از جمله دیوارها، دروازه‌ها و برج‌هایی است که می‌توانید در یک تور همراه با راهنما از آن‌ها بازدید کنید.

در داخل قلعه، دکوراسیون زیبا با صفحات نقاشی شده، حکاکی‌های چوبی پیچیده و سایر آثار هنری تزئین شده است که واقعاً چشمگیر هستند.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره توکیو (جامع) 🇯🇵

۴. بودای بزرگ کاماکورا (Great Buddha of Kamakura)

تصویر بودای بزرگ کاماکورا

در ژاپن تعداد زیادی مجسمه بودا خواهید دید، اما هیچ‌کدام مانند بودای بزرگ کاماکورا (Great Buddha of Kamakura) نیستند.

این مجسمه حدود ۴۴ فوت ارتفاع و ۲۶۶,۰۰۰ پوند وزن دارد و به عنوان یکی از گنجینه‌های فرهنگی نمادین و محبوب ژاپن شناخته می‌شود.

این مجسمه عظیم برنزی در سال ۱۲۵۲ ساخته شده است و برای دیدن آن باید به شهر کاماکورا (Kamakura) بروید.

ظاهراً این مجسمه طی قرن‌ها از زلزله‌ها و سایر بلایای طبیعی جان سالم به در برده و به عنوان نمادی از مقاومت، امید و قدرت شناخته می‌شود.

اگر به آنجا بروید، می‌توانید مجسمه و محیط اطراف آن را کاوش کنید. همچنین یک موزه کوچک وجود دارد که اطلاعاتی در مورد تاریخ و اهمیت مجسمه ارائه می‌دهد.

۳. معبد تودای‌جی (Todaiji Temple)، نارا (Nara)

تصویر معبد تودای‌جی

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توانید یک مجسمه عظیم بودا را ببینید، معبد تودای‌جی (Todaiji Temple) است.

این معبد بودایی چشمگیر در نارا (Nara) واقع شده و به خاطر مجسمه برنزی عظیم ۵۲ فوتی و ۱.۱ میلیون پوندی بودای بزرگ شهرت دارد.

این معبد به قرن ۸ میلادی بازمی‌گردد و در نارا قرار دارد. در طول سال‌ها چندین بار تخریب و بازسازی شده است. با این حال، تالار اصلی آن – دایبوتسودن (Daibutsuden) – همچنان یکی از بزرگترین سازه‌های چوبی جهان است.

به عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو، این معبد همچنین شامل هزاران شیء هنری گران‌بها است. در حین بازدید می‌توانید در پارک زیبای آن که درختان شکوفه گیلاس و گوزن‌های آزاد در آن وجود دارند، قدم بزنید.

۲. کاخ امپراتوری توکیو (Tokyo Imperial Palace)

تصویر کاخ امپراتوری توکیو

برای هر کسی که به توکیو سفر می‌کند، بازدید از کاخ امپراتوری توکیو (Tokyo Imperial Palace) ضروری است!

این کاخ در قلب توکیو قرار دارد و محل اقامت اصلی امپراتور ژاپن است. این کاخ که به سال ۱۴۵۷ بازمی‌گردد، با باغ‌های زیبایی احاطه شده و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است. ما پیشنهاد می‌کنیم زودتر از شلوغی به آنجا بروید.

در آنجا می‌توانید یک تور همراه با راهنما از محوطه کاخ بگیرید که شامل باغ‌های کاخ و همچنین مناطق بیرونی مجموعه کاخ است.

کاخ همچنین دارای یک موزه است که نمایشگاه‌هایی در مورد تاریخ و فرهنگ خانواده امپراتوری ژاپن ارائه می‌دهد. این موزه به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد درباره آداب و رسوم خانواده سلطنتی بیشتر بدانند و مجموعه‌ای از گنجینه‌های امپراتوری و آثار نادر را ببینند.

۱. معبد پاویون طلایی (Golden Pavilion)، کیوتو (Kyoto)

تصویر معبد پاویون طلایی

معبد پاویون طلایی (Golden Pavilion) یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن است و به راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید.

این معبد بودایی ذن که با نام کینکاکوجی (Kinkaku-ji) نیز شناخته می‌شود، در کیوتو (Kyoto) واقع شده است و به خاطر معماری خیره‌کننده‌اش شهرت دارد. به‌ویژه دو طبقه بالای پاویون آن که با ورق طلا به طور مجلل تزئین شده‌اند.

در اصل، این معبد در قرن ۱۴ به عنوان ویلای بازنشستگی برای یک شوگون ساخته شده بود. این معبد در پشت خود جنگل‌های سرسبز و در جلوی خود باغ و دریاچه‌ای زیبا دارد.

هر دوی این مکان‌ها برای قدم زدن عالی هستند – ما به‌ویژه از دریاچه لذت بردیم. گیاهانی که اطراف آن قرار داشتند با دقت زیبا چیده شده بودند و در آب با وضوح کامل منعکس می‌شدند. ما حدود پنج دقیقه این صحنه را تحسین کردیم.

چندین ساختمان دیگر از جمله یک تالار معبد و یک خانه چای نیز وجود داشت که ما از آن‌ها نیز لذت بردیم.

این مکان نیز در طول روز شلوغ می‌شود، پس سعی کنید از وسط روز اجتناب کنید.

خلاصه اطلاعات 27+ جاهای دیدنی ژاپن

موضوعتوضیحات کوتاهنکات کلیدی
باغ Kenrokuen، Kanazawaیکی از زیباترین باغ‌های ژاپن، شامل ۶ ویژگی کامل یک باغ ژاپنی.در هر فصل جلوه‌ای متفاوت؛ شکوفه‌های گیلاس، برگ‌های پاییزی و برف زمستانی.
معبد Senso-ji، Tokyoقدیمی‌ترین معبد بودایی توکیو با قدمتی بیش از ۱۳۰۰ سال.ورودی «دروازه رعد» با فانوس قرمز بزرگ و خیابان خرید Nakamise-dori.
قلعه Matsumotoقلعه‌ای با نمای سیاه معروف به «قلعه کلاغ» در استان ناگانو.یکی از پرعکس‌ترین قلعه‌ها؛ چشم‌اندازهای پانورامای کوه‌ها.
جزیره هنری Naoshimaجزیره‌ای معروف به خاطر هنر معاصر و گالری‌ها و موزه‌های منحصر به فرد.آثار هنری در موزه‌های Chichu Art Museum و Lee Ufan Museum.
مسیر کوهستانی Tateyama Kurobeمسیر کوهستانی دیدنی در آلپ شمالی ژاپن، معروف به دیوار برف.مناظر زیبا، سد کوروبه و برکه میکوریکایک.
دوتونبوری، Osakaمنطقه خرید و سرگرمی معروف با تابلوهای نئون و نورپردازی شبانه.مشهور به تابلو مرد دونده گلیکو و خرچنگ کانی دوراکو.
آکواریوم Okinawa Churaumiیکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان با تانک‌های بزرگ دریایی.تانک کوروشیو با کوسه‌های نهنگی و دلفین‌های مانتا.
قطار گلوله‌ای (Bullet Train)تجربه‌ای از سریع‌ترین قطارهای جهان که به شینکانسن معروف است.سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت؛ راحتی و دقت بی‌نظیر در حرکت.
پارک Naraپارکی بزرگ در نارا با گوزن‌های آزاد و معابد تاریخی.معبد Todai-ji با مجسمه بودای بزرگ برنزی.
کویاسان Okunoinبزرگ‌ترین قبرستان ژاپن و معبد مقدس در رشته‌کوه‌های کویاسان.گنبد جنباکو و فانوس‌های روشن در شب.
شیراکاواگو (Shirakawago)روستای تاریخی با خانه‌های سنتی گاشو-زوکوری.میراث جهانی یونسکو؛ جشن‌های سال نو و رقص‌های تابستانی.
پارک ملی Nikkoپارکی با مناظر خیره‌کننده از آبشارها و کوه‌ها در استان توچیگی.زیارتگاه Toshogu و آبشار Kegon.
جشنواره برف Sapporoجشنواره زمستانی معروف در هوکایدو با مجسمه‌های برف و یخ.مجسمه‌های عظیم دو یا سه‌طبقه‌ای؛ غذاهای گرم مانند رامن.
دره Takachihoدره‌ای افسانه‌ای که در اساطیر ژاپنی به عنوان محل مخفی شدن الهه خورشید شناخته می‌شود.مسیرهای پیاده‌روی و قایقرانی در رودخانه گوکاسه.
مسابقات Sumoورزش سنتی ژاپنی با مسابقات حرفه‌ای در توکیو.تورنمنت‌های حرفه‌ای سالانه؛ فضای پرهیجان و فرهنگی غنی.
معبد Itsukushima، Miyajimaمعبد تاریخی با دروازه توریی شناور بر آب در هیروشیما.سایت میراث جهانی یونسکو؛ دسترسی از طریق کشتی از Miyajimaguchi.
چهارراه Shibuya، Tokyoشلوغ‌ترین چهارراه عابر پیاده در جهان با بیلبوردهای نئون.شناخته‌شده به خاطر جمعیت عظیم و تابلوهای نورانی.
معبد Fushimi Inari، Kyotoمعبد با بیش از ده هزار دروازه توریی نارنجی‌رنگ.مسیر زیبا از میان درختان سدر و مجسمه‌های روباه.
یادبود صلح هیروشیمامکانی برای یادآوری قربانیان بمباران هیروشیما.گنبد جنباکو؛ پارک صلح و یادبود کودکان.
پارک میمون Jigokudaniپارک حیات وحش معروف به میمون‌های برفی که در چشمه‌های گرم حمام می‌کنند.پیاده‌روی از طریق مسیر جنگلی به سمت چشمه‌های آب گرم.
معبد Kiyomizu-dera، Kyotoمعبد تاریخی بودایی با چشم‌اندازهای زیبا از کیوتو.آبشار Otowa با خواص شفابخش؛ شکوفه‌های گیلاس در بهار.
کوه فوجی (Mount Fuji)بلندترین قله ژاپن و یک آتشفشان فعال.مقصد محبوب کوهنوردان؛ بهترین زمان صعود: جولای تا سپتامبر.
قلعه Himejiقلعه تاریخی با نمای سفید شبیه پرنده در حال پرواز.یکی از قلعه‌های اصلی باقی‌مانده؛ دیوارها و برج‌های دفاعی.
بودای بزرگ Kamakuraمجسمه برنزی عظیم بودا با ارتفاع ۴۴ فوت در شهر کاماکورا.نماد مقاومت و امید؛ موزه کوچک درباره تاریخ مجسمه.
معبد Todaiji، Naraمعبد بودایی با مجسمه عظیم ۵۲ فوتی بودا در نارا.یکی از بزرگترین سازه‌های چوبی جهان؛ پارک با گوزن‌های آزاد.
کاخ امپراتوری Tokyoمحل اقامت امپراتور ژاپن با باغ‌های زیبا و موزه امپراتوری.تور همراه با راهنما از باغ‌ها و مناطق بیرونی؛ نمایشگاه‌های تاریخی.
معبد پاویون طلایی، Kyotoمعبد بودایی با دو طبقه طلاکاری شده و معماری خیره‌کننده.باغ و دریاچه زیبا؛ خانه چای و ساختمان‌های معبد.

منبع : touropia

انتهای مطلب

لطفا به اشتراک بگذارید

لطفا نظر خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *