تصویر بنر تریبون

تضمین سرمایه‌گذاری بر روی احداث باغ انگور و شناختن انواع نهال انگور پرفروش در کشور ایران

 

اگر به عنوان یک سرمایه‌گذار و باغدار به دنبال احداث باغ پربار و پرسود هستید تا سالانه بتوانید تناژ بالای میوه را از آن برداشت کرده و با فروش یا صادرات آن به رقم بالای درآمد برسید، ما به شما نهال انگور را پیشنهاد می‌دهیم امروزه با تولید نهال انگور اصلاحی و پیوندی ویژگی مثبت آن ارتقا پیدا کرده است.

باید بگوییم نه تنها نهال اصلاح شده انگور مقاومت بالایی در برابر انواع بیماری خشکسالی و کم آبی پیدا کرده در عوض بازدهی آن در هکتار افزایش چشمگیری داشته است، همچنین کیفیت دانه‌های انگور نیز ارتقا پیدا کرده، پوست آنها نازک‌تر و گوشت شأن درشت و آبدارتر شده اند، برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با روش برداشت میوه انگور

برای برداشت میوه بهترین نهال انگور باید یک نکته مهم را برای شما شفاف سازی کنیم، شما می‌خواهید انگور را به وسیله خوشه ببینید یا صرفاً به دانه‌های انگور را احتیاج دارید تا آن را به کارخانه‌های تولیدی انتقال دهید، معمولاً برای برداشت خوشه‌ای باید از نیروی انسانی استفاده شود تا با دقت بیشتری برداشت میوه انگور انجام شود.

بعد از چیدن بلافاصله در سبدهای مخصوص بسته‌بندی کنند تا هیچ گونه صدمه و تلفاتی در میوه انگور ایجاد نشود، بهتر است به هنگام چیدن میوه انگور با دست حتما از قیچی باغبانی تیز استفاده کنید و قبل از انجام عملیات برداشت را به طور کامل استریل کنید تا هیچ بیماری به درخت شما منتقل نشود، همچنین دقت داشته باشید تا شاخه درخت مو را زخمی نکنید.

برای برداشت مکانیزه در باغ‌هایی این کار انجام می‌شود که به روش داربستی آن را راه اندازی کرده باشند، درخت انگور به صورت بالارونده و درختی رشد خود را انجام داده باشد، از ماشین مخصوص استفاده می‌کنند که صرفاً دانه‌ها را از خوشه جدا می‌کند و کوچکترین خس و خاشاک و برگی به هنگام برداشت دانه انگور وجود ندارد.

دانه کنده شده در یک محفظه جمع آوری شده و بعد از پر شدن محفظه آن را در جعبه‌های مخصوص خالی می‌کنند و مستقیماً به کارخانه‌های تولیدی انتقال می‌دهند، در مورد سامان برداشت درخت انگور باید بکنیم با توجه به انواع نهال انگور زمان برداشت آنها نیز متفاوت است، ولی به طور معمول از اواسط تابستان شروع شده و تا اوایل فصل پاییز ادامه دارد.

روش تکثیر نهال انگور

به طور معمول نهال انگور را با روش بذری، خوابانیدن و قلمه تکثیر می‌کنند، اگر شما قبل از احداث باغ انگور از مشاوران راهنمایی لازم را گرفته باشید آنها به شما توصیه می کنند حتماً نهال انگور را از نهالستان معتبر تهیه کنید و به هنگام خرید نهال انگور تاکید داشته باشید تا نهال انگور بر پایه قلمه و اصلاح شده مانند نهال انگور سیاه سردشت‌شرابی  و نهال انگور یاقوتی را به شما معرفی کنند.

ویژگی نهال انگور قلمه در این است، بلافاصله بعد از کاشت باردهی خود را شروع کرده و کشاورز مدت زمان خیلی کمی منتظر می‌ماند تا میوه باغ خود را به فروش برساند، همچنین به خاطر نحوه تولید آنها هیچ گونه بیماری، آفت و خصوصیات منفی در نهال انگور پیدا نمی‌شود، به هنگام کاشت نهال انگور در باغ خود به چند نکته نیز دقت داشته باشید:

  • عمق گودال حفر شده باید بیشتر از نیم متر باشد و انتهای آن را با خاک مناسب پر کنید.
  • در هر گودال دو یا سه عدد قلمه را کاشت کنید بعد از رشد کردن آنها را تنک کنید، فقط یک نهال انگور باقی بماند.
  • قبل از حفر گودال حتماً نژاد نهال انگور خریداری شده را انتخاب کنید تا بر اساس آن فاصله گودال ها مشخص شود.

ویژگی میوه با کیفیت انگور

میوه درخت انگور در رنگ‌های متفاوت تولید می‌شود همچنین به دو صورت هسته‌دار و بدون‌هسته نیز رشد می‌کند، از نظر برخی از افراد میوه های بی هسته کیفیت بیشتری دارد، ولی این یک نظر شخصی است بسیاری از  میوه انگور دانه درشت پر طرفدار دارای هسته درشت تری هستند، ولی به خاطر کیفیت و طعم آن خرید و فروش آن در بازار بیشتر انجام می‌شود.

همچنین کیفیت نهال انگور بر اساس مصرف آن مشخص می‌شود به طور مثال برای تولید شیره انگور شما می‌توانید از نهال انگور بیدانه سفید و نهال انگور بیدانه قرمز استفاده کنید و بهترین گزینه محسوب می‌شود چون بسیار شیرین هستند، یا برای تولید انواع آبمیوه ها می‌توان از نهال انگور شرابی استفاده کرده به خاطر رنگ، رایحه و طعم دلپذیری که دارد.

در کل اگر دانه‌های انگور تولید شده درشت باشد، پوست آن نازک‌تر بوده و گوشت آن کاملاً آبدار و طعم شیرین داشته باشد به عنوان میوه انگور با کیفیت شناخته می‌شود.

نهال انگور

نهال اصلاحی انگور سیاه سردشت شرابی: از ویژگی‌های بارز نهال انگور سیاه سردشتی می‌توان به زودبازده بودن آن اشاره کرد، به طوری که کشاورز و باغدار در همان سال کاشت می‌تواند میوه انگور را از درخت انگور بچیند، فراموش نکنید فاصله‌ی مناسب برای کاشت درخت انگور سیاه سردشت شرابی در نظر گرفته‌اند فاصله دو متری است، تعداد نهال کاشته شده در هکتار بیشتر شده و تناژ تولید افزایش پیدا می‌کند،  از نهال انگور سیاه سردشتی برتر نهال برای تولید کشمش مویز و آبمیوه  استفاده زیادی می‌شود، بنابراین تقاضای آن در بازار خرید و فروش بسیار زیاد است.

نهال اصلاحی انگور ترکمن ۴: از سوغات کشور ترکمنستان می‌توان به نهال اصلاحی انگور ترکمن ۴ اشاره کرد، پربار بوده و زود بازده بوده، در سال اول کاشت می‌توانید باردهی درخت انگور ترکمن ۴ را مشاهده کنید، عمر اقتصادی و مفید درخت انگور ترکمن بیشتر از ۱۰۰ سال بوده و این یک مزیت بارز محسوب می‌شود، الگوی کاشت برای نهال انگور دو متر است، البته در زمین‌های شیبدار می‌توانید این فاصله را کاهش دهید.

نهال اصلاح شده انگور بیدانه سفید: نهال انگور بیدانه سفید بومی کشور خودمان بوده به همین خاطر سازگاری بسیار بالایی با بیشتر مناطق کشور ایران دارد، از آن برای تولید کشمش، آب انگور، ژله و شیره انگور همچنین سرکه انگور استفاده می‌کنند، پربار بوده و زود بازده است در دومین سال کاشت نهال انگور بی دانه سفید می‌توانید میوه آن را از درخت بچینید، نیاز آبی کمتری داشته و به روش قلمه تکثیر می‌شود.

نهال انگور پرلت: نهال انگور پرلت اصالتا مربوط به کشور فرانسه بوده ولی نهالستان‌های ایرانی با تولید و فروش نهال انگور پرلت توانستند بسیاری از نیاز بازار داخلی را تامین کنند، نهال پرلت به صورت قلمه تکثیر می‌شود و طول عمر آن بالای ۷۰ سال است، از نظر متخصصین و کارشناسان بهترین فاصله برای کاشت نهال انگور پل حداقل ۲ متر بوده تا بتوانند باردهی مناسبی از خود نشان دهد.

نهال انگور یاقوتی: انگور یاقوتی را به صورت قلمه تکثیر می‌دهند، فرآورده های زیادی از آن تولید می‌شود که از آن جمله می‌توان به شیره انگور و سرکه انگور اشاره کرد، نیاز آبی کمتر داشته و در ماه دوبار آبیاری آن انجام می‌شود بومی کشور ایران بوده و زود بازده است، کشاورز در دومین سال احداث باغ  به راحتی می‌تواند میوه آن را برداشت کند.

نهال انگور موندراپ: نهال انگور موندراپ طول عمر بالای ۸۰ سال دارد و اگر کشاورز بتواند مدیریت مناسبی داشته و به هرس آبیاری و کوددهی آن برسد می‌تواند این رقم را افزایش دهد، باردهی بسیار بالایی داشته، کارشناسان بهترین فاصله برای کاشت آن را دو متر در نظر گرفتند، نیاز آبی کمتری داشته شما در ماه تنها با دو بار آبیاری می‌توانید نیاز آبی آن را تامین کنید، از ویژگی بارز نهال انگور باید به مقاومت آن در برابر انواع بیماری همچنین خشکسالی اشاره کرد.

نهال انگور

کلام آخر

ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مختصر و مفیدی در مورد باغ انگور برای شما ارائه دهیم و ارقام پر فروش آن را معرفی کنیم، در مورد تضمین بازگشت سرمایه برای احداث باغ انگور باید بگوییم نیاز جهان و برای میوه انگور هیچگاه به اتمام نمی‌رسد‌.

نه تنها تازه خوری انگور بلکه فرآورده های فراوانی که از آن تولید می‌شود به عنوان نیاز جهانی قابل توجه است، محصول دهی عالی باغ انگور و همچنین بازار پسندی بالایی که در بازار داخلی و خارجی دارد باعث شده تا سود سالانه آنها تضمینی باشد.

 در مورد احداث باغ انگور باید بگوییم، می‌توانید با مراجعه به نهالستان معتبر و شناخته شده مانند برتر نهال اطلاعات کاملاً علمی و به روز در مورد نهال انگور کسب کرده، همچنین آخرین قیمت نهال انگور را استعلام بگیرید، مراکز معتبر جهت رفاه حال کشاورزان عزیز شرایط ویژه‌ای برای فروش در نظر گرفته اند:

  • ارسال نهال انگور به تمامی نقاط کشور
  • خرید و فروش نهال انگور به صورت آنلاین و اینترنتی
  • ارائه نهال انگور با تضمین کیفیت و کارت گارانتی
  • مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش برای باغداران
  • ارائه نهال انگور شناسنامه دار

برای این که بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه سفارش نهال انگور، همچنین مشاوره رایگان داشته باشید، می‌توانید با درگاه های ارتباطی زیر مستقیماً با کارشناسان و مهندسین کشاورزی در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

تصویر بنر تریبون

لطفا اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را با دوستان خود یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید! این کمک بزرگی به ما خواهد کرد.

مطالب مرتبط

مشتاق دیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم ...

در صورتی که درباره این مطلب نظر ، پیشنهاد و یا انتقادی دارید با ما مطرح کنید ، ما به سرعت رسیدگی خواهیم کرد . سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *