تصویر بنر تریبون

رکورد خرید دوچرخه ۲۶ در سال ۱۴۰۲ شکسته شد! (قیمت استثنایی)

 

استفاده از دوچرخه ۲۶ برای تفریح و مسافت های داخل شهری یکی از لذت های مورد توجه اکثر افراد است. امروزه به سبب مواجهه با دنیای مدرن و میزان تحرک افراد بسیار کاهش پیدا کرده است. به همین سبب شاهد انواع بیماری های مربوط با آن هستیم. به همین دلیل اکثرا پزشکان به خرید دوچرخه توصیه می کنند. با توجه به سابقه بسیار طولانی دوچرخه ۲۶ ( https://arya-charkh.ir/33-%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87-26 ) یکی از گزینه های اصلی محصولات سایز ۲۶ است. اما رکورد خرید دوچرخه ۲۶ در سال ۱۴۰۲ نسبت به قبل شکسته شد.

دوچرخه ۲۶ را بهتر بشناسید

اگر دقت کرده باشید هر سایز مشخصی با یک عدد نشان داده می شود. دوچرخه ۲۶ محصولاتی هستند که سایز طوقه ی چرخ آنها برابر است با ۲۶ اینچ. این سایز برای شروع دوچرخه سواری بسیار مناسب بوده و می توان به راحتی از آن استفاده کرد. در واقع دوچرخه ۲۶ به نوعی یک سایز آموزشی برای نوجوانانی است که به تازگی سایز بزرگسال را انتخاب کرده‌اند. همچنین این سایز برای افرادی که دوچرخه سواری را به عنوان یک ورزش هوازی انجام می‌دهند بسیار مناسب است. چرخ‌های نسبتاً کوچک این دوچرخه باعث می‌شود که عبور از مسیرهای پر پیچ‌وخم و باریک، به‌راحتی انجام‌ پذیرد. از مزایای دیگر دوچرخه‌های  ۲۶ می‌توان به شتاب اولیه بالای آن‌ها اشاره کرد. این دوچرخه‌ها با توجه به طراحی منحصربه‌فردی که دارند، هم برای سواری در شهر و هم برای مسیرهای کوهستانی مناسب هستند.دوچرخه های ۲۶  در مدل‌های ساده شهری، حرفه‌‌ای کوهستان و هیبریدی یا دومنظوره تولید می‌شود.درادامه مطالب به اختصار در مورد سبک های مختلف دوچرخه  ۲۶ و همچنین عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوچرخه به اختصار توضیح میدهیم.

انواع کاربری دوچرخه ۲۶ و نکات مهم

بنابر کاربری مورد نیاز دوچرخه سوار مدل های متفاوتی تولید می شود. هر مدل از دوچرخه ۲۶ مناسب برای پیمایش مسیری مشخص بوده و در آن بالاترین کارایی را دارد. در وهله اول باید در مورد سبک های دوچرخه ۲۶ اگاهی داشته باشیم تا بتوانیم تشخیص بدهیم چه دوچرخه ای مناسب نیاز ما هست. همانند تمام وسایل نقلیه، دوچرخه ۲۶ نیز با توجه به کاربردها، امکانات و ویژگی‌های مختلف انواع متفاوتی دارند‌. دوچرخه ۲۶ در سبک‌های مختلف شهری، کوهستان و دو منظوره تولید می‌شود. دوچرخه‌های شهری در سبک جاده جای دارند، سبک‌تر و سریع‌تر هستند و برای طی مسیرهای آسفالت طراحی شده‌اند. دوچرخه‌های کوهستان دم سخت یا هارد تیل و  دو کمک در دسته Mountain bikes قرار می‌گیرند و برای طی مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند. این دوچرخه‌ها بدنه مقاوم، سیستم ترمز قوی، دوشاخ تعلیق، فرمان عریض و مستقیم و تایرهای بادوامی دارند. همچنین قیمت دوچرخه‌های کوهستان بیشتر از شهری است. دوچرخه‌های دو منظوره سایز ۲۶ هم مجهز به دنده سنگین، لاستیک پهن و تعلیق جلو هستند و برای استفاده در هر دو مسیر طراحی شده‌اند. حال با اگاهی در مورد انواع سبک و قیمت دوچرخه ۲۶ میتوانیم انتخاب درستی برای خرید دوچرخه داشته باشیم.

برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به لینک زیر:

https://www.cyclingtips.com/2013/10/disc-brakes-and-road-bikes-what-does-the-future-hold/

مدل های شهری

همانطور که کاملا از اسم این مدل مشخص است برای استفاده در مسیرهای ساده و مسطح شهری بسیار مناسب است و نیازهای دوچرخه سوار را برآورده می سازد. این نوع دوچرخه دارای امکاناتی مانند ترمز دیسکی و دنده است و جزء ساده‌ترین مدل‌های دوچرخه‌های ۲۶ به شمار می‌آید. این دوچرخه‌های سبک‌وزن، بیش‌تر برای تردد در سطح شهر و معابر عمومی کاربرد دارد. هزینه مورد نیاز خرید دوچرخه ۲۶ شهری نسبت به مدل‌های دیگر کم‌تر است. دوچرخه شهری همان‌طور که از نامش پیداست برای تردد در سطح شهر و مسیرهای کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت بدنه و فریم دوچرخه‌های شهری از آلیاژ محکم و سبک استفاده شده است که بر قیمت دوچرخه تاثیرگذار است. دنده ساده و وزن سبک از مهم‌ترین ویژگی‌های دوچرخه شهری ۲۶ به شمار می‌رود‌ که باعث سهولت سواری برای دوچرخه سوار میشود.

دوچرخه ۲۶ کوهستان

جاده های کوهستانی اکثر مسیرهای سخت و ناهموارهستند. برای پدال زدن در این جاده ها شما نیاز به محصولاتی متفاوت و تخصصی دارید. دوچرخه ۲۶ کوهستان به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌ها است و ناگفته نماند که قیمت دوچرخه در این سبک بالاتر است. کیفیت و استحکام این مدل دوچرخه از مدل‌های دیگر بیش‌تر است.  ترمزهای قوی، چرخ‌های قدرتمند، دسته‌های عریض و مستقیم، تعادل عالی، لاستیک‌های پهن و بزرگ از مهم‌ترین ویژگی‌های دوچرخه‌های کوهستان محسوب می‌شود. استفاده از آلیاژهایی مانند آلومینیوم، فولاد و الیاف کربن در ساخت بدنه این نوع دوچرخه استحکام آن را به‌شدت افزایش داده است که البته روی قیمت دوچرخه هم تاثیر بسیاری دارد.مثلا  قیمت دوچرخه های دارای بافت کربن نسبت ب سایر بیشتر است.

برای راحتی دوچرخه سبک انتخاب کنید

راحتی دوچرخه سواری در مسیرهای مختلف به میزان بسیاری به وزن محصول بسته است. هرچه سبکتر راندمان بالاتر. برای خرید دوچرخه ایده ال توجه به یک سری نکات الویت دارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید دوچرخه از مدل‌های مختلف دوچرخه‌های ۲۶ موردتوجه قرار می‌گیرد، وزن دوچرخه است. دوچرخه سبک به‌عنوان بهترین دوچرخه، همواره طرفداران بیش‌تری دارد. دوچرخه‌هایی که جنس بدنه آن‌ها از آلیاژ کروم، کربن و آلومینیوم است، از دوچرخه‌های آهنی، سبک‌تر و پرفروش‌تر هستند که همانطورکه قبلا اشاره کردیم قیمت دوچرخه های سبک بیشتر است.

بازه قیمت

با توجه به محصولات متنوعی که در بازار است مشخص کردن یک قیمت کاری بس دشوار خواهد بود. قیمت متغیری است که به بسیاری از عوامل بستگی مستقیم و غیر مستقیم دارد. شاید از خودتون بپرسید قیمت  دوچرخه به چه عواملی بستگی دارد.ما قصد داریم اطلاعات کافی و کاربردی در مورد این مهم را در اختیارتان قرار دهیم.قیمت دوچرخه حاصل جمع تمام هزینه ها ایست که در طول ساخت توسط تولید کننده صرف مسائلی از قبیل خرید و نصب قطعات، مواد اولیه، طراحی و.. می شود. دوچرخه‌های ۲۶ از نظر کیفیت ساخت، امکانات مختلف و آلیاژ مورد استفاده در قطعات با یکدیگر متفاوت هستند و قیمت دوچرخه ۲۶ با در نظر گرفتن همین موارد تعیین می‌شود. به طورکلی دوچرخه‌های ۲۶ به سه گروه دوچرخه ۲۶ حرفه‌ ای ( کوهستان)، نیمه‌حرفه‌ای (هیبریدی) و آماتور( شهری)  تقسیم‌بندی می‌شوند. دوچرخه ۲۶ سبک کوهستان به‌عنوان دوچرخه حرفه‌ ای از قیمت‌ بالاتری برخوردار است. در در ساخت دوچرخه‌ ۲۶ حرفه‌ ای قطعاتی مانند کمک فنر، رینگ، لاستیک، دنده و ترمز دیسکی با بهترین کیفیت استفاده می‌شود.در نتیجه ب علت همین موارد ما با طیف وسیعی از قیمت دوچرخه روبرو هستیم که شاید کمی تصمیم گیری را برای ما سخت کند.

رکورد فروش دوچرخه ۲۶ در سال ۱۴۰۲

مطابق اطلاعات فروش در سایت آریا چرخ میزان خرید دوچرخه ۲۶ نسبت به سال گذشته در حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است. این مطلب بیان گر اقبال عمومی در جهت استفاده از دوچرخه بوده که می توان به افزایش سطحج سلامت و کاهش میزان ترافیک در سطح شهر بسیار امیدوار بود. در مجموع شاهد هستیم که هر ساله خرید دوچرخه در حال افزایش است و این موضوع به خصوص از زمان شیوع کرونا افزایش یافته است به حدی که امسال رکورد فروش این سایز شکسته شده است.

تصویر بنر تریبون

لطفا اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را با دوستان خود یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید! این کمک بزرگی به ما خواهد کرد.

مطالب مرتبط

مشتاق دیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم ...

در صورتی که درباره این مطلب نظر ، پیشنهاد و یا انتقادی دارید با ما مطرح کنید ، ما به سرعت رسیدگی خواهیم کرد . سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *