در کشورهای خاصی ، برند شیائومی محبوب ترین برند تلفن های هوشمند از نظر تعداد است. اگرچه در کشورهای دیگر ، اکثریت مردم ممکن است هرگز حتی این اسم را نشنیده باشند (چه رسد به تلفظ آن). این دوگانگی باعث ایجاد سردرگمی های احتمالی زیادی در رابطه با برند و محصولات آن می شود.
در مقاله زیر ، همه آنچه که در مورد شیائومی را باید بدانید را به شما ارائه خواهیم داد. امیدوارم ، این امر به شما کمک کند تا هنگام خرید یک تلفن هوشمند جدید تصمیمات درستی را بگیرید. برعکس ، همچنین می تواند به شما کمک کند کمی بیشتر در مورد یکی از بزرگترین برندهای گوشی های هوشمند جهان که حتی ممکن است اسم آن را هم نشنیده باشید بیشتر بدانید.
شیائومی کیست؟
وقتی شیائومی را با سایر برند های بزرگ تلفن های هوشمند – از جمله سامسونگ ، اپل ، ال جی ، هواوی و غیره – مقایسه می کنید ، به سرعت متوجه یک چیز می شوید: جوان بودن این شرکت. شیائومی از سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد و همین باعث می شود در لیست جوانترین و در رتبه ده تولید کننده برتر تلفن های هوشمند جهان قرار بگیرد.
مرتبط : درباره شرکت اپل بیشتر بدانید
مرتبط : درباره شرکت سامسونگ بیشتر بدانید
شیائومی – که “shee-yow-mee” تلفظ می شود – زمانی استارت زد که مدیر عامل و بنیانگذار آن (لی جون استیو جابز چینی ها) تیمی از پیشکسوتان فن آوری را به عنوان کارکنان برای یک کار جدید جمع کرد.
بر اساس اعتبار کارکنان (که شامل کارمندان سابق گوگل و موتورولا بودند) و همچنین بیانیه ماموریت این شرکت ، جون توانست میلیون ها دلار در بودجه اولیه جذب کند.
در عرض چند ماه ، شیائومی اولین محصول خود را معرفی کرد: MIUI ، پوسته اندرویدی که بیشتر تلفن های هوشمند خود را ساپورت می کند. هرچند که یک سال بعد ، در آگوست ۲۰۱۱ ، این شرکت اولین گوشی خود Xiaomi Mi 1 را به بازار عرضه می کند.
Mi 1 یک موفقیت سریع برای شرکت بود. بدون شک قیمت ارزان این گوشی یعنی فقط ۱،۹۹۹ یوان چین ، که امروز حدود ۲۹۶ دلار است ، به فروش این شرکت کمک کرد. با این حال ، این دستگاه فقط در چین بومی شیائومی در دسترس بود ، بنابراین نمی توانست مورد استفاده غربی ها قرار بگیرد.(وب سایت شرکت شیائومی)
پس از عرضه موفقیت آمیز چندین گوشی هوشمند در چین ، شیائومی به کشورهای دیگر هم راه پیدا کرد. امروزه این محصول دارای تلفن های هوشمند در چین ، هند ، بیشتر اروپا و بسیاری از کشورها است. با این حال ، هیچ تلفن هوشمندی در ایالات متحده وجود ندارد!
شیائومی چه پیشنهادی می دهد؟
در بخش بعدی ، ما می خواهیم خطوط تلفن های هوشمند شیائومی را با جزئیات مرور کنیم. اگرچه قبل از این کار ، می خواهیم انتخاب متصدی سایر محصولات شیائومی را بررسی کنیم. این لیست قطعا لیست کاملی نیست ، زیرا این شرکت انواع مختلف تجهیزات الکترونیکی را ایجاد و به فروش می رساند. در عوض ، اما در عوض این لیستی است که بیشترین دسته بندی ها را در سبد سهام شرکت متمرکز کرده است.
تبلت و لپ تاپ شیائومی
لپ تاپ شیائومی را با مدل Mi Notebook خود به فروش می رساند (به استثنای لپ تاپ Mi Gaming که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد). خط Mi Notebook به شدت از زیبایی طراحی MacBooks اپل وام می گیرد.اما در داخل ، ویندوز به قطعات نیرو می بخشد.
جدیدترین لپ تاپ شیائومی Mi Notebook 14 Horizon Edition است که اولین بار در بازار هند موجود شد. شیائومی مانند تلفن های هوشمند خود فقط لپ تاپ های خود را به کشورهای خاصی که در آن فعالیت می کند می آورد ، بنابراین ممکن است یا کلا این برند در کشوری موجود نباشد و یا قفط بعضی از مدل ها موجود باشند.
مدتی است که شیائومی تبلت جدیدی منتشر نکرده است ، جدیدترین تبلت موجود در لیست خود ، Mi Pad 4 است که در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد.
گجت های پوشیدنی و صوتی
شیائومی موفق ترین ردیاب های تناسب اندام موجود در بازار را ساخته است. سری پوشیدنی Mi Band آن ویژگی های سطح بالایی را برای محصولات فوق العاده کم قیمت به ارمغان می آورد.
آخرین نمونه کارها در زمینه گجت پوشیدنی ، Xiaomi Mi Band 5 است.شیائومی محصولات صوتی نیز تولید می کند.
تلویزیون ها و پخش کننده های رسانه ای
شیائومی تلویزیون های خاص خود را تولید می کند ، اما تلویزیون ها فقط در مناطق محدود ، به ویژه چین و هند موجود هستند. تلویزیون های Mi معمولاً روی سیستم عامل Android TV اجرا می شوند که به شما امکان می دهد رسانه را از طریق بسیاری از برنامه های موجود در فروشگاه Google Play پخش کنید.
برای بازارهای غربی ، از جمله ایالات متحده ، شیائومی از ارائه تلویزیون های کامل چشم پوشی می کند و در عوض پخش کننده های رسانه را ارائه می دهد. این دستگاه ها در Android TV نیز اجرا می شوند و معمولاً قیمت آنها بسیار رقابتی است. آخرین استریمر از این برند Xiaomi Mi TV Stick است که در تصویر بالا مشاهده می شود. هنوز در ایالات متحده به طور رسمی در دسترس نیست ، اما احتمالاً قبل از پایان سال ۲۰۲۰ در اینجا قرار می گیرد.
محصولات خانه هوشمند
شیائومی تعداد زیادی از محصولات خانه هوشمند را ارائه می دهد که بسیاری از آنها در سراسر جهان ، از جمله ایالات متحده در دسترس هستند. دوربین Mi Home Security Camera که در تصویر بالا مشاهده می شود ، یکی از محصولاتی است که ارائه می دهد.
تجهیزات جانبی
انواع مختلف لوازم جانبی شیائومی محصولی است که به راحتی می توانید آن را در هر کجای دنیا که باشید به دست آورید. می توانید پاوربانک ها ، شارژرهای بی سیم ، بلندگوهای بلوتوث و غیره را از خرده فروشان مختلف از جمله در ایران توسط دیجی کالا پیدا کنید.
گوشی های شیائومی:
خط تولید گوشی های هوشمند شیائومی به طرز مضحکی گیج کننده است. هر خط معمولاً دارای یک دستگاه شماره گذاری شده است و آن دستگاه دارای شماره دارای شاخه های متعددی است که قیمت درخواستی را کاهش می دهد یا افزایش می دهد.
این شرکت همچنین بسته به محل عرضه و حتی تغییر نام دستگاهها در مناطق خاص ، مشخصات و طراحی دستگاههای مختلف را تغییر می دهد. کافی است یک مدل را در چند کشورر مختلف بررسی کنید!
با این حال ، اگر همه اینها را نادیده بگیرید ، شیائومی در حقیقت فقط پنج خط اصلی تلفن هوشمند دارد که مدت زیادی است که بسیاری از آنها شاهد عرضه مدل جدیدی نبوده اند.جدید نیستند.
خط تلفن های هوشمند Mi شیائومی نان و کره شرکت است. هر ساله ورودی شماره گذاری شده دیگری در خط وجود دارد که جدیدترین آن Xiaomi Mi 10 از سال ۲۰۲۰ است.
در خط Mi 10 ، انواع Pro ، Ultra و Lite وجود دارد. به زودی انواع “T” نیز وجود خواهد داشت که به Xiaomi Mi 10T و Mi 10T Pro معروف هستند.
به طور کلی ، هر تلفن Mi دارای پردازنده رده بالای کوالکام و یک سیستم پیشرفته دوربین است. در مورد Mi 10 ، اکثر تلفن ها با پردازنده Qualcomm Snapdragon 865 ، گل سرسبد پردازنده سال ۲۰۲۰ ارائه می شوند. اگرچه برخی از دستگاه های جانبی با Snapdragon 765G ارائه می شوند. در هر صورت ، گوشی های Mi 10 همه دارای قابلیت ۵G هستند.
اساساً ، اگر به دنبال بهترین تلفن های هوشمند شیائومی هستید ، آنها با سری Galaxy S سامسونگ مقایسه هستند.
سری Mi Mix و Mi Max
خطوط Mi Mix و Mi Max شیائومی چند سالی است که ورودی های جدیدی مشاهده نمی کنند. به طور کلی ، خط Mi Mix دارای مشخصات شاخصی با طراحی های جدید است. به عنوان مثال ، جدیدترین Mi Mix 3 در سال ۲۰۱۸ دارای یک صفحه نمایش کشویی است که وقتی باز می شود ، یک سیستم دوربین مخفی در زیر آن مشاهده می شود.
Mi Mi line دارای مشخصات پایین تر و طراحی های سنتی اما باتری های با ظرفیت بالا است. جدیدترین ورودی این سری ، Mi Max 3 ، باتری فوق العاده ۵۵۰۰ میلی آمپری دارد. با این حال ، این دستگاه در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد و از آن زمان شیائومی تلفن جدید Max را منتشر نکرده است.
هیچ توضیحی درباره اینکه یا چه موقع Xiaomi دستگاه های جدید را دوباره در این خطوط راه اندازی می کند وجود ندارد. با این حال ، برخی از این گوشی ها هنوز در دسترس هستند ، به همین دلیل ما آنها را در اینجا گنجانده ایم.
سری Mi A
یکی از بزرگترین شکایات تلفن های شیائومی ، پوسته اندرویدی MIUI است. به زبان ساده ، تجربه نرم افزاری تلفن های شیائومی به همین راحتی ها هم نیست ! یا امکان دارد دوستش داشته باشید و یا کاملا متنفر شوید.
وارد سری Xiaomi Mi “A” شوید که از سیستم عامل Android One به جای MIUI بهره می برد. این یک تجربه نزدیک به اندروید در مورد سخت افزار شیائومی را برای شما فراهم می کند که برای هر متنفر MIUI مناسب است !
اگر عاشق سخت افزار شیائومی هستید اما MIUI را دوست ندارید ، سری A مناسب شما است. امیدوارم که این شرکت به روز رسانی این خط را با محصولات جدید ادامه دهد.
چه چیزی گوشی های شیائومی را از رقبا جدا می کند؟
همانطور که قبلاً اشاره شد ، شیائومی یک شرکت بسیار جوان است و فقط حدود یک دهه از عمر آن می گذرد. بدون هیچ گونه افراط و تفریط ، کاملاً حیرت انگیز است که این شرکت در مدت زمان کوتاهی توانست به همان اندازه بزرگ شود. ما سه دلیل موفقیت فوری آن را در اینجا ذکر کرده ایم.
قیمت های باورنکردنی پایین
تلفن های شیائومی (و به طور کلی بیشتر محصولات آن) حاشیه سود بسیار ناچیزی دارند. این شرکت معمولاً محصولات خود را فقط با اندکی نشانه گذاری نسبت به قیمت مواد اولیه ، به فروش می رساند.
چگونه توانایی انجام این کار را دارد؟ راه حل نه چندان پنهان این است که شیائومی واقعاً خود را یک شرکت سخت افزاری نمی داند. در عوض ، این یک شرکت داده است که اتفاقاً سخت افزار ارائه می دهد.
این جنبه از شرکت می تواند برای برخی از افراد چشمگیر باشد ، خصوصاً اینکه این شرکت (و بیشتر سرورهای داده آن) در چین واقع شده است. با این حال ، بیشتر افراد یا از جنبه های داده کاوی شیائومی اطلاع ندارند (یا برایشان مهم نیست) و از پس انداز یک تن پول نقد روی محصولات رقبا به اندازه کافی راضی هستند.
در دسترس بودن طولانی تر
از آنجایی که حاشیه سود شیائومی بسیار ناچیز است ، نمی تواند سالانه هزاران گوشی کاملاً جدید روانه بازار کند. هزینه های تحقیق و توسعه ، تبلیغات و خرده فروشی بسیار زیاد است. در عوض ، این شرکت هر ساله تعداد معدودی تلفن مهم منتشر و آنها را برای مدتی در دسترس نگه می دارد ، بسیار بیشتر از اکثریت رقبا. در ضمن ، تغییرات نامحسوسی را برای تازه ماندن در آن گوشی ها منتشر می کند.
تمرکز بر بازارهای نوظهور
به دلیل قیمت های پایین قیمت شیائومی ، منطقی است که تمرکز آن روی بازارهای گوشی های هوشمند باشد که بیشتر مردم به دنبال دستگاه های ارزان قیمت هستند. به همین دلیل است که شیائومی در مکانهایی مانند چین و هند موفق تر است.
به جای تمرکز برابر بر بازارهای پرمیوم ، مانند اروپا و ایالات متحده ، مدل کسب و کار شیائومی فقط بر این بازارهای نوظهور تأکید زیادی دارد. این باعث می شود برند به شدت با مناطق در حال ظهور ارتباط برقرار کند ، که باعث تقویت هویت آن می شود. این یک حرکت فوق العاده هوشمندانه بود ، زیرا شرکتهای دیگر – به ویژه سامسونگ و اپل – مدت زیادی را صرف نادیده گرفتن مکان هایی مانند هند کردند.
مارک های فرعی شیائومی کدامند؟
در بخش قبلی این مقاله ، ما به مرور خطوط مختلف گوشی های های هوشمند Xiaomi پرداختیم. در حقیقت ، این لیست قبلاً طولانی تر بود ، اما این شرکت اخیراً شروع به بیرون کشیدن برخی از خطوط تلفن های هوشمند خود به مارک های خاص خود کرده است.
اکنون ، برای اینکه روشن شود ، این شرکت ها هنوز تحت چتر Xiaomi فعالیت می کنند ، مواردی مانند تحقیق و توسعه ، تولید و غیره را به اشتراک می گذارند ، خود Xiaomi ، به مارک ها اجازه می دهد که عملیات روزمره را به تنهایی انجام دهند ، ولی به آنها کمک می کند تا هویت خودشان را ایجاد کنند.
Redmi
Redmi به عنوان یک سری از پیشنهادات تلفن های هوشمند ارزان قیمت از Xiaomi شروع به کار کرد. به طور کلی ، تلفن های Redmi به عنوان ارزان ترین راه برای دریافت گوشی از این شرکت بود و گزینه خوبی برای خریدارانی بود که توانایی خرید دستگاه Mi یا Mi Note را ندارند.
در سال ۲۰۱۹ ، شیائومی ردمی را با نام تجاری خود ساخت. این به ردمی اجازه می دهد کارهای خودش را انجام دهد و (به نوعی) سبد گوشی های هوشمند شیائومی را تمیز کند.
به تازگی ، ردمی ساخت گوشی هایی با مشخصات پرچمدار را آغاز کرده است. به عنوان مثال Redmi K30 Pro از پردازنده Snapdragon 865 بهره می برد ، همان چیپست Mi 10 و Mi 10 Pro.
پوکو
در سال ۲۰۱۸ ، شیائومی Poco F1 (یا Pocophone F1 بسته به موقعیت مکانی شما) را به بازار عرضه کرد. این خط جدید تلفن هوشمند پردازنده پرچمدار آن زمان (اسنپدراگون ۸۴۵) را به گوشی آورد که در پیکربندی پایه آن حدود ۳۰۰ دلار قیمت دارد. این دستگاه نظرات خوبی دریافت کرد و محبوبیت فوق العاده ای در سراسر جهان داشت.
Black Shark
Black Shark از نظر فنی یک مارک فرعی از Xiaomi است ، اما به نظر نمی رسد به اندازه Redmi و Poco مستقل باشد. گرچه روی کاغذ ، Black Shark یک مارک فرعی است و فقط بر روی گوشی های هوشمند مخصوص بازی تمرکز دارد.
جدیدترین گوشی ها Black Shark 3 و Black Shark 3 Pro هستند. هر دو گوشی از اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می برند ، نمایشگری با نرخ تازه سازی بالا ، مشخصات خوب و طراحی منحصر به فرد که بر روی بازی متمرکز است. به عنوان مثال ، این گوشی دارای محرک های شانه ای داخلی است که باید به بازیکنان کمک کند تا در مورد رقبای خود پا به میدان بگذارند.
رقبایی که شاید بخواهید در نظر بگیرید
با موفقیت شیائومی در هند و چین ، مجموعه ای از مارک های جدید گوشی های هوشمند ظاهر شده اند که می خواهند بخشی از سهم بازار آن را بدزدند.
مشهورترین مارک رقیب به احتمال زیاد Realme است. این دستگاه مانند شیائومی دستگاه هایی با کیفیت بالا و با قیمت های فوق العاده پایین ارائه می دهد و بیشتر در دو بازار بزرگ گوشی های هوشمند تمرکز دارد: چین و هند. حتی نام “Realme” نیز به طرز خارق العاده ای به Redmi خود شیائومی شباهت دارد.
برخلاف شیائومی ، Realme یک مارک فرعی از Oppo است که خود یک مارک فرعی از BBK Electronics است. این پشتوانه به Realme اجازه داده تا “همانطور که هست” خط را کنار بگذارد و خیلی سریعتر از اکثر مارک های دیگر رشد کند.
شیائومی به دلیل بزرگی ، با غول های سنگین دنیای گوشی های هوشمند از جمله سامسونگ و اپل نیز رقابت می کند. با این حال ، پیشنهادات میان رده اپل بسیار کم رنگ است و سامسونگ فقط در حال حاضر برای بازگرداندن سلطه خود در هند با جدیت کار می کند. ممکن است روزی فرا برسد که شیائومی تاج خود را در هند و چین به دست سامسونگ یا اپل از دست بدهد ، اما قطعا مدتی می گذرد تا این اتفاق بیفتد.
بزرگترین لحظات تاریخ شیائومی
شیائومی به تازگی به عنوان یک شرکت شروع به کار کرده است ، با توجه به اینکه فقط در سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده است. با این حساب ، ما دهه ها سابقه نداریم که بزرگترین و بهترین لحظات خود را از آن وام بگیریم. با این حال ، هنوز بسیاری از نقاط عطف بزرگ مورد توجه شرکت وجود دارد و ما سه مورد از بزرگترین آنها را در زیر ذکر کرده ایم.
Mi 3 و انبساط خارج از چین
در سپتامبر ۲۰۱۳ ، شیائومی گوشی هوشمند Mi 3 را معرفی کرد که جدیدترین پرچمدار آن زمان است. این گوشی در چین فروش فوق العاده خوبی داشت و به شرکت در انتقال ۱۸٫۷ میلیون گوشی در آن سال کمک کرد ، یک موفقیت باورنکردنی برای یک برند سه ساله.
در اوایل سال ۲۰۱۴ ، شیائومی Mi 3 (و Redmi 3) را در سنگاپور عرضه کرد ، این اولین بار است که این شرکت در خارج از چین گسترش می یابد. این جهش نیز به طرز حیرت انگیزی محبوب بود و دسته های اولیه Mi 3 سنگاپوری در کمتر از دو دقیقه به فروش رسید.
برند شماره یک در هند
در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ ، شیائومی رسماً از سامسونگ پیشی گرفت و به عنوان برترین برند تلفن های هوشمند در هند ، دومین بازار بزرگ تلفن های هوشمند جهان شناخته شد. از آن زمان ، برتری شیائومی بیشتر شده است. در Q2 2020 ، شیائومی ۲۹٪ از بازار هند را در اختیار داشت در مقایسه با ۲۶٪ سامسونگ.
مطمئناً تعداد بسیار کمی از شرکت ها می توانند برای همیشه پیشرو باشند. حتی اپل نیز روزهای سیاهی را سپری کرده است. در حال حاضر ، شیائومی هیچ نشانه ای از رها کردن امتیاز خود نشان نمی دهد و آن لحظه در سال ۲۰۱۷ که بر سامسونگ سلطه داشت، همیشه یک رویداد مهم برایش خواهد بود.
یک IPO عظیم هنگ کنگی
در یک زمانی ، شیائومی به خود می بالید که ارزش آن ۱۰۰ میلیارد دلار است. در ژوئن ۲۰۱۸ ، شیائومی با ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد دلار در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ حضور پیدا کرد.
بدیهی است که این مبلغ بسیار کمتر از ۱۰۰ میلیارد دلار است ، اما هنوز یک موفقیت حیرت انگیز بود. این شرکت Xiaomi را رسماً سومین تولید کننده با ارزش تلفن های هوشمند در جهان قرار داد که تنها پشت سر سامسونگ و اپل قرار دارد. در کمتر از یک دهه ، شیائومی از هیچ به ایستادن در کنار غول های دنیای فناوری تبدیل شد.
لحظات نه چندان جالب در تاریخ شیائومی
شیائومی علیرغم وضعیت فعلی خود به عنوان یکی از بزرگترین مارک های گوشی های هوشمند جهان ، بیش از سهم مناقشات خود را داشته است. در زیر ، سه بار خواهید دید که اقدامات این شرکت با کمی دقت توسط مصرف کنندگان و صنعت گسترده روبرو شده است.
ورود به برزیل
پس از موفقیت شیائومی در خارج از چین ، در نقاط مختلف جهان شروع به ظهور کرد. هر بار که گسترش می یافت ، موفقیت سریعی داشت. با این حال ، گسترش آن به برزیل چندان خوب پیش نرفت.
در سال ۲۰۱۵ ، این شرکت قصد خود را برای ساخت و فروش Redmi 2 در برزیل اعلام کرد. این کار انجام شد ، اما تنها یک سال بعد ، آن کشور را به طور کامل ترک کرد. البته بعدا در سال ۲۰۱۹ مجدد وارد بازار برزیل شد اما اینبار فقط به صورت فروش آنلاین
نقض GNU GPL
تولیدکنندگان تلفن های هوشمند که تلفن های اندرویدی را منتشر می کنند باید به مجوز عمومی GNU پایبند باشند. این مطلب کمی پیچیده است ، اما نکته اصلی این است که ، از آنجا که اندروید یک سیستم منبع باز است ، شرکت هایی مانند شیائومی باید هسته کد منبع هر دستگاهی را که تولید می کند به مردم ارائه دهند.
شیائومی در طول تاریخ خود با این موضوع اوضاع سختی را پشت سر گذاشته است. در بسیاری از موارد ، ارسال عمومی هسته به تأخیر می افتد و در برخی موارد ، به سادگی چیزی ارسال نمی کند.
برای علاقه مندان به اندروید ، توسعه دهندگان و افرادی که عموماً در فنون اخلاقی نگران هستند ، این یک مشکل بزرگ بود. طی سالهای اخیر ، Xiaomi در پرداختن به این موضوع کمی بهتر شده است ، اما هرگز در مورد احترام به GNU GPL شهرت معتبری کسب نکرده است.
چندین رسوایی امنیتی و حریم خصوصی
همانطور که قبلاً اشاره شد ، شیائومی خود را یک شرکت سخت افزاری نمی داند: بلکه خود را یک شرکت داده می داند که اتفاقاً سخت افزار می فروشد. متأسفانه ، چندین بار درگیر مواردی با داده های مشتری شده است که باعث نقض حریم خصوصی و نگرانی های امنیتی زیادی شده است.
در اوایل ، شیائومی با سرورهای ابری خود در چین مورد بررسی قرار گرفت ، که ادعا می شود داده های کاربران را به صورت خصوصی از افراد خارج از کشور نگهداری می کند. تحت فشار عموم ، این شرکت سرانجام سرورهایی ایجاد کرد که در خارج از چین برای کاربران غیر چینی کار می کنند.
همین امسال ۲۰۲۰ ، مقاله ای در Forbes افشا کرد که برخی از برنامه های شیائومی – به ویژه مرورگر پیش فرض تلفن های این شرکت – داده های کاربر رمزگذاری نشده را به سرورهای شرکت منتقل می کنند. شیائومی در ابتدا سعی کرد این افشاگری را نادیده بگیرد اما سرانجام تسلیم فشارها شد و نحوه عملکرد برنامه های خاصی را تغییر داد تا به کاربران گزینه های ایمن تری را بدهد.
نکته نهایی این است که اگر بیش از هر چیز به حریم خصوصی و امنیت خود اهمیت می دهید ، Xiaomi راهی طولانی در پیش دارد تا اعتماد شما را جلب کند.
سایر جزئیات مربوط به شیائومی
اگر تا اینجا رسیده اید ، احتمالاً بیش از آنچه در شروع کار با شیائومی می دانستید ، می دانید. با این حال ، هنوز چند مورد متفرقه وجود دارد که ما می خواهیم سریعاً قبل از بستن این موارد به آنها بپردازیم.
حساب Mi
از آنجا که اکوسیستم شیائومی نسبتاً وسیع است ، این شرکت یک حساب Mi ارائه می دهد که محصولات مختلف خود را بهم پیوند می دهد. مانند حساب Google یا Apple ID ، حساب Mi شما روی اکثر محصولات شیائومی کار خواهد کرد و به دستگاه های مختلف امکان ادغام می دهد.
حساب Mi کاملا رایگان است. با این حال ، استفاده از آن به شرکت اجازه می دهد تا از داده های شما برای سود مالی بیشتر استفاده کند ، دقیقاً مانند Google.
فروش فلش
شیائومی برای بسیاری از محصولات خود دوره های تبلیغاتی موقتی را به نام فروش فلش ارائه می دهد. این تبلیغات به کاربران این امکان را می دهد اولین نفر در خرید محصولات جدید باشند ، اما باید آنها را در مدت زمان محدودی خریداری کنند. اگر خریدار فروش فلش را از دست بدهد ، ممکن است مدتی طول بکشد تا بتواند در یک فروش فلش یا فروش کلی دیگر خرید کند.
منبع : Androidauthority