تجریه خرید از دیجی کالا
زمان تقریبی مطالعه این مطلب : 4 دقیقه

واقعیت یه مدتی بود ، میخواستم بنویسم اما همش دو دل بودم بنویسم یا نه ! اما دیگه امروز دل رو به دریا زدم و گفتم بنویس که شاید واسه کسایی که میخوان مجدد و یا جدید از این فروشگاه اینترنتی خرید کنن تجربه خوبی باشه !

من یادمه از سال ۱۳۹۳ از دیجی کالا خرید می کردم ، اون موقعی که هنوز تجربه آنلاین خرید کردن زیاد باب نبود .اما من خرید میکردم اون موقع یه فروشگاه ارادو بود که من ازش خرید میکردم یه دونه هم دیجی کالا ، قبلش از ارادو خرید میکردم اما بعدا کم کم به سمت دیجی کالا کشیده شدم ، چون واقعیت هم خدمات خوبی میداد هم تنوع کالاهاش بیشتر بود.گذشت و گذشت تا اینکه دیگه دهه نود تموم شد و وارد ۱۴۰۰ شدیم .اما چرا اینقدر واقعا انتقادات از دیجی کالا زیاد شده و هیچ ارگان و سازمانی هم قصد رسیدگی نداره ؟

در حال حاضر دیجی کالا اینطوری شده که میگه همینی که هست ! نخواستی پس بده اما خب همین پس دادنم واسه خودش دردسرهای خودش رو داره ! قرار نیست واسه یه خرید کوچولو شما ۲ بار وقت بزاری یک بار تحویل بگیری یه بار هم قرار فیکس کنی واسه پس دادن !من واقعیت اصلا نمیخوام راجع قیمت کالاهای موجودش صحبتی کنم چون اینقدر زیاده این کالاها که نمیشه راجع به قیمت قضاوت کرد ! اما چیزی که من دیدم ، خوندم و شنیدم این بوده که اکثریت از قیمت هم ناراضی بودن !

چرا اونی که سفارش دادم دستم نرسیده ؟

به نظر شما چرا این سیاست اشتباه که خود دیجی کالا هم میدونه و ازش خبر داره همچنان ادامه پیدا کرده و قصد اصلاح ساختاری اون رو نداره ؟ شاید دلیل اولش اینه که نمیخواد زیاد بابت این موضوع هزینه و وقت صرف کنه و یا اینکه خب اکثر کسایی که کالا دستشون میرسه و میدونن اشتباهه دیگه حوصله برگشت کالا رو ندارن و این خودش باز هم یه جورایی واسه شرکت سود آوری داره ! چطوری ؟ پیک برگشت از دیجی کالا نمیاد ، قیمت کالای سفارش داده شده با کالای ارسال شده فرق داره و این موارد کلیتش به سود شرکت میتونه باشه .

چرا ماموران ارسال مثل گذشته نیستند ؟

من قبول دارم که این ماموران ارسال عزیز زحمت می کشن ، اما نسبت به قبل دیگه انگیزه فعالیت ندارن و شایدم حق داشته باشن اما خب مشتری چه گناهی کرده که باید بی ادبی ، بداخلاقی مامور ارسال رو تحمل کنه ؟مثلا من نمونه داشتم مامور ارسال زنگ زده سلام نکرده میگه که من پایینم بیا پایین! بعد رفتم پایین حتی از ماشینش هم پیاده نمیشه و میگه کد ارسال رو بگو کارتونتو از توی ماشین بردار ! واقعا یه فروشگاه اینترنتی در این سطح باید یه همچین ارسال ضعیفی رو داشته باشه ؟ همه ما میدونیم که از صفر تا صد کار مهمه اما وقتی مامور ارسال جنس شما رو میاره و تحویل میده اگر رفتار مناسبی رو از خودش نشون نده قطعا شاید اون خرید دلچسب نباشه !!

یادمه یه سفارش داشتم توش دمپایی هم سفارش داده بودم قبل از تحویل پیام داد دمپایی نداریم ، پولتو واریز کردیم بقیش میرسه دستت !!این طوری واقعا عجیب بود و ندیده بودم همچین چیزی !

در هر صورت برندها تا زمانی میتونن برند واشن که مردم هم دوستشون داشته باشن . در غیر این صورت قطعا محکوم به نابودی خواهند بود .

من توی این تجربه نویسی فقط قسمت خریدار رو بررسی کردم و چون تجربه فروش توی دیجی کالا نداشتم نمیتونم راجع به اون قضاوتی داشته باشم اما خب اون قسمت هم ظاهرا زیاد راضی نیستن!میتونید به این لینک توی سایت نظرکده یه سر بزنید و نظرهای بقیه رو هم بخونید.

برادران محمدی دیجی کالا

واقعیت نظر خودم اینه که اونقدری که دیجی کالا داره توی بحث طراحی گرافیکی سایتش و هوش مصنوعیش وقت میزاره روی سرویس دهی و کنترل کیفیت کارش وقت میزاشت این همه انتقاد نمیشد.در حال حاضر من فکر میکنم که مباحث مهمی چون

  • قیمت کالاها
  • کنترل کیفیت کالاها
  • تحویل مرسوله

جز انتقادات زیاد مردم هستش که ناراضی هستن ، من پیشنهاد میکنم اگر شما هم نظری دارین و حتی تجربه خوبی دارین از خرید از دیجی کالا برامون نظر بزارین تا ما هم استفاده کنیم و بقیه هم بتونن راحت تر تصمیم گیری کنن.در هر صورت هر نقدی که هست باید منصفانه باشه و واقعیت ها رو بیان کنیم حتی اگر نظر مخالف هم بیان شد باید شنیده بشه و منعکس بشه حتما.

من راجع به برادران محمدی بنیانگذاران دیجی کالا نوشته مطلبی تهیه کرده بودم و کلی از این ایده خوبشون تعریف کرده بودم البته اینطور ایده ها رو خیلی ها داشتن اما خب اونی برندست که به بهترین نحو ممکن اجراییش کنه .واقعا حیفه که دیجی کالا کم کم جایگاه خوبی که داشته رو و توی این سالها زحمت کشیده رو دو دستی تقدیم کنه و بره ! اگر از تیم دیجی کالا این مطلب رو خوندین و نقدی داشتین کاملا مشتاقم حرف های شما رو هم گوش کنیم و بعد مجدد راجع بهش توی سایت حرف بزنیم .

اما ته همه این حرفها پول هستش ، چرا پولی که با سختی بدست میاریم رو باید طوری هزینه کنیم که آخرش هم بابت خریدمون ناراضی باشیم ؟

2 دیدگاه‌ها

  1. از سال ۸۸ توی اینترنت فعال باشی اما هنوز علائم نگارشی رو بلد نباشی خیلیه! سرچ بزن درست نویسی و نگارش علائم فارسی، ایده بگیر و شروع کن این تغییر رو. آدم حالش بهم میخوره واقعا سئو، محتوا و سایت بدون این چیزا…

    • از انتقادات نترسین ، ما اگر انتقاد می کنیم برا خوبیه خودتونه ! سخت نگیرین اینقدر ! انتقاد پذیر باشین !!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید