برند آنر زمانی به وجود آمد که شرکت هواوی تصمیم گرفت محصولاتی مخصوص جوانان ارائه دهد. هدف این برند افزایش فروش به صورت آنلاین و اینترنتی بود.
در واقع می توان گفت برند آنر مخصوص افرادی طراحی شده است که عادت به خریدهای اینترنتی دارند. آنر مجموعه ای از گوشی، تبلت و گجت های پوشیدنی را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان خود قرار داده و تمرکز خود را بر تبلیغات اینترنتی و اینفلوئنسر ها گذاشته است.موفقیت این برند تا جایی پیش رفته که امسال در رتبه دوم تولید کنندگان گوشی در جهان قرار گرفته است.
تاریخچه آنر
اولین محصول برند آنر در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد. این محصول در ابتدا در مالزی سپس در هند و بعد از آن در برلین رونمایی شد. این گوشی با سرعت بالایی در جهان گسترش پیدا کرد به طوری که یک سال بعد در بازارهای ۷۴ کشور به فروش رسید. موفقیت این برند تا جایی پیش رفت که در سال ۲۰۱۶ به بازار رسمی ایالات متحده راه پیدا کرد.
ورود گوشی های آنر به بازارهای آمریکا با سود ۴/۸ میلیاردی همراه بود. آمارها گویای فروش بیش از ۶۰ میلیون گوشی در آمریکا بود. در سال ۲۰۱۶ برند آنر از گوشی های مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد. بر روی این گوشی ها، نرم افزار هوش مصنوعی تعبیه شده بود که سبب افزایش ارتباط گوشی هوشمند با کاربر می شد.
این گوشی که آنر مجیک نام داشت قادر بود عادت های کاربر را شناسایی کند و همچنین می توانست تعاملات فعالانه ای با کاربر داشته باشد.
در ادامه راه برند آنر از گوشی Honor 6X رونمایی کرد. این گوشی علارغم امکانات بالا قیمت پایینی داشت. معرفی مدل های Honor V9 و Honor 8 pro سبب موفقیت بیشتر برند آنر شد.

گوشی های هواوی با آنر چه تفاوت هایی دارند؟
سیاست به کار گرفته شد برای برند آنر، فروش آنلاین است. نمی توان مدعی شد که این برند تنها به صورت آنلاین به فروش می رسد اما باید گفت بیشترین فروش آن به این بخش اختصاص دارد.
بسیاری از منتقدان معتقد بودند که زیرمجموعه جدید هواوی در این بازار پر رقابت ممکن است به نام این برند لطمه بزند. اما گذر زمان ثابت کرد تمرکز بر فروش آنلاین برند آنر، سود هواوی را چندین برابر کرده است.
اقدام دیگری که موجب موفقیت آنر شد در اولویت قرار دادن نظرات کاربران بود به طوری که محصولات کاملا مطابق با سلیقه کاربران ساخته می شد.
در واقع می توان تفاوت آنر با هواوی را اینگونه بیان کرد:
- هواوی از کسب و کار سنتی پیروی می کند اما آنر مطابق با دنیای روز پیش می رود.
هواوی همچون برندهای سامسونگ و اپل با شرکت های مخابراتی همکاری دارد اما آنر با دنیای دیجیتال در ارتباط است.
روش های تبلیغات به کار رفته برای برند آنر بیشتر به صورت دیجیتالی و در شبکه های اجتماعی است.
چرا هواوی با برند جدیدی وارد بازار شد؟
برند آنر بنا بر دلایل بازاریابی آغاز به کار کرد. هدف شرکت هواوی حفظ اصالت محصولات خود در کنار تمرکز بر نیاز های جوانان بود.
جوانان با دنیای اینترنتی رشد کرده اند و نیازهای خود را در این فضا شناسایی و رفع می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که یک محصول جدید که شعارش تنها جوانان را در برمی گیرد، بتواند سبب جلب توجه آنها شود. در واقع این برند به منظور سودآوری بیشتر برای هواوی طراحی و عرضه شده است.
در نهایت باید گفت برند آنر با ارائه انواع گوشی، تبلت، هندزفری و پاوربانک با پسوندهایی همچون پرچم داران و … به ابرقدرتی در بازار های جهانی تبدیل شده است. هواوی در واقع جوانانی را هدف قرار داده است که هرگز خاطره ای با گوشی های قدیمی ندارند پس به هیچ برندی تعصب نشان نمی دهند و می توانند پذیرای برند های جدید باشند.