برند اوبر

زمان تقریبی مطالعه این مطلب : 3 دقیقه

 

برند اوبر یکی از محبوب ترین برنامه های حمل و نقل در جهان است که هرساله تعداد بسیاری از کاربران را به قابلیت های خود جذب می کند.

ایده ی این برنامه در اولین روز سال نو یعنی دسامبر سال ۲۰۰۸ در سان فرانسیسکو آمریکا ایجاد شد، زمانی که کمپ و یکی از دوستانش برای درخواست یک ماشین حدود ۸۰۰ دلار هزینه می کنند،کمپ تصمیم می گیرد برنامه ای بنویسد که بتوانند هزینه های جابه جایی را کاهش دهد، از این رو فکر می کند اگر هزینه ی رفت و آمد بین مسافران تقسیم شود، هزینه ی جابه جایی کاهش و زمان آن هم سرعت می یابد.

در مارس ۲۰۰۹ او و تراویس کالانیک از این برنامه با عنوان اوبرکَب رونمایی می کنند. برند اوبر به کاربران اجازه می دهد که تنها با درخواست یک ماشین و مشخص نمودن موقعیت مبدا و مقصد خود و ردیابی موقعیت آن ها توسط راننده به راحتی و با هزینه ی کم تغییر مکان دهند.

در پنجم جولای سال ۲۰۱۰ اولین راننده ی این شرکت اولین مسافر خود را از مبدا سان فرانسیسکو می برد.این شرکت در سال ۲۰۱۴ شروع به ارائه خدمات دهی از راه هوایی و از طریق بالگرد در نیویورک به مناسبت روز استقلال آمریکا کرد.

مرتبط : دارا خسروشاهی | مدیرعامل ایرانی شرکت اوبر

برند اوبر

این شرکت نام این خدمات خود را Uber CHOPPER گذاشت است. البته این شرکت در سال ۲۰۱۶ با همکاری با شرکت بزرگ ایرباس قصد گسترش این خدمات داشت که در این راه موفقیت هایی را هم به دست آورد.

در آغاز سال ۲۰۱۹ طی آماری از تعداد کاربران برند تخمین زده شد که حدود ۱۱۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از این برنامه استفاده می کنند که ۶۹ درصد این آمار متعلق به کشور آمریکاست.

همچنین این شرکت اولین شرکت نوپای آمریکاییست که بیشترین و گران ترین سهام آمریکا را از آن خود کرده است. در سال ۲۰۱۷ این شرکت دچار بحران می شود، تراویس کالانیک با فشار پنج عضو هیئت مدیره مجبور به استعفا شد،او درحالی استعفا می داد که همچنان عضو هیئت مدیره این شرکت می ماند.

برند اوبر

او دلیل کناره گیریش را مرگ مادرش اعلام کرد. درهمین سال رانندگان تاکسی در پاریس و سان فرانسیسکو آمریکا به دلیل اختلالی که شرکت و برند اوبر در کار آن ها ایجاد کرده بود دست به اعتراض زدند،این اعتراض و استعفای تراویس کالانیک باعث شد تا خسارت بزرگی به این شرکت وارد شود.

در ۲۸ اوت این سال دارا خسروشاهی به عنوان مدیرعامل اجرایی برگزیده شد و آن ها توانستند با در نظر گرفتن ۲۰۰ میلیون دلار برای جبران خسارت همچنان به عنوان یکی از پرسودترین شرکت های آمریکا مشغول به فعالیت باشند.

برند اوبر
دارا خسروشاهی

در آستانه ی ۹ سالگی این شرکت دست خوش تغییرات بزرگی شد از جمله حضور جان بوزوما سنت به عنوان مدیرعامل باعث شد تا این شرکت و برند رشد چشمگیری داشته باشد.جان سنت با بستن قراردادهای تبلیغاتی با ستارگانی همچون مایکل جکسون،کانیه وست و بیانسه و…. توانست نقش اساسی در همکاری های تجاری این شرکت داشته باشد.

در مارس همین سال یک خودروی این شرکت با یک دوچرخه سوار در آریزونا تصادف کرد و به همین دلیل در مارس ۲۰۱۸ به دستور دادستانی همه ی سرویس های شرکت و برند اوبر برای مدتی از کار تعلیق شد.اما با رفع مشکل مجدد اوبر به فعالیت خود ادامه داد و در حال حاضر یکی از موفق ترین استارت آپ های حوزه حمل نقل در آمریکا و دنیا می باشد.



ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید