نمایی از تبلیغات همسان در انواع دیوایس ها
زمان تقریبی مطالعه این مطلب : 6 دقیقه

 

تبلیغات در مکان های مختلف به منظور جذب مخاطب، پیش نیاز ظهور و پیشرفت کسب و کار آنلاین است. اما ممکن است با ورود به یک سایت و مواجهه با حجم زیادی از تبلیغات مزاحم، سایت را بدون انجام اقدام خاصی ترک کرده باشید. تبلیغات همسان این امکان را می دهد که نوع و ظاهر آگهی به گونه ای باشد که با محتوا و رابط کاربری سایت مطابقت داشته باشد و مزاحم بودن آن را از دید کاربر پنهان کند. در نتیجه احتمال ورود کاربران به سایت تبلیغ کننده افزایش می یابد.

شکل زیر را ببینید ، تبلیغات کاملا هماهنگ با سایت و بدون مزاحمت برای کاربر ، اگر خواست میتواند با کلیک روی لینک دلخواه خودش به صفحه تبلیغ مورد نظر برود.

نمونه تبلیغات همسان

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات آنلاین هستند که به دلیل تناسب و ظاهر با محیط و جذب ترافیک بیشتر به سایت اثربخشی بیشتری دارند.این نکته مهم است که بدانید کاربران معمولاً به چیزی غیر از محتوای اصلی سایت اهمیت نمی دهند و به راحتی از تبلیغات رد می شوند. اما تبلیغات همسان به گونه ای طراحی شده اند که افراد در حین خواندن متن اصلی آگهی را ببینند و در صورت وجود لینک مناسب، احتمال کلیک روی آن بیشتر می شود. بنابراین، نرخ تاثیر و CTR افزایش می یابد.این احتمال افزایش کلیک می تواند با یک تصویر جذاب و عنوان مناسب برای آن بهینه شود.

برای مثال تطبیق تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام پستی مشابه سایر پست های صفحه است و از نظر ظاهری تفاوتی ندارد. این به کاربران این امکان را می دهد که آن را با دقت بخوانند و به سادگی از آن نگذرند.

برخی از کاربران نیز ممکن است چندین بار از یک وب سایت بازدید کنند و بدون توجه به آنها از قرار دادن آگهی ها مطلع شوند و از آنها عبور کنند، بنابراین تبلیغات اصلی به جلب توجه این مخاطبان و افزایش نرخ هدف گذاری کمک می کند.

انواع تبلیغات همسان

این نوع تبلیغات به دو صورت طبیعی و هدف گذاری مجدد انجام می شود. هدف گذاری مجدد یعنی نمایش یک تبلیغ به افرادی که حداقل یک بار از سایت بازدید کرده اند و ممکن است به محتوا و محصولات شما نیاز داشته باشند.

مرتبط : پیام تبلیغاتی چیست؟

اما به طور کلی تبلیغات همسان به پنج دسته معرفی می شوند:

تبلیغات بنری

آنها شبیه بنرها و سایر پوسترهای تبلیغاتی هستند که در بسیاری از سایت ها و اپلیکیشن ها مشاهده می کنید، اما تفاوت این است که در تبلیغات بنری همسان، تبلیغ با محتوای اصلی متفاوت به نظر نمی رسد، و حس بد به کاربر دست نمی دهد و حواسش پرت نمی شود. دلیل این امر هماهنگی این بنرها با رابط کاربری سایت است. (به شکل زیر دقت کنید ، ۲ بنر تبلیغاتی وجود دارد)

تبلیغات بنری

تبلیغات در موتورهای جستجو

این نوع تبلیغات در نتیجه جستجوی کاربران برای موضوعات مشابه نمایش داده می شود و مشابه سایر صفحاتی است که در حالت عادی ظاهر می شوند، با این تفاوت که با کلماتی مانند AD از سایر نتایج متمایز می شود.

ویجت های پیشنهادی

به این ترتیب، تبلیغات معمولا به عنوان محتوای پیشنهادی در پایین سایت یا حتی در سایت های رسانه های اجتماعی قرار می گیرند. از آنجایی که آنها شبیه سایر اجزای کلیدی سایت هستند، کاربر فکر می کند این ابزارها پیشنهاد ناشر است و احتمال بیشتری دارد که روی آنها کلیک کند.

تبلیغات درون محتوا

تبلیغات درون محتوا مستقیماً در محتوای سایت قرار می گیرند و تنها با کلماتی مانند تبلیغات و حمایت از سایر اجزا متمایز می شوند. این نشانه ها به مخاطب یادآوری می کنند که آنچه می خوانند یک تبلیغ است. به شکل زیر دقت کنید ، تبلیغی را نمایش می دهد که توسط ما در محتوا گنجانده شده است.

تبلیغات درون محتوا

لیست های آگهی در خریدهای آنلاین

اگر تا به حال از سایت خرید آنلاین کرده باشید، زمانی که یک محصول خاص را جستجو می کنید، معمولاً با بسیاری از محصولات مرتبط و مشابه روبرو می شوید که در واقع همان تبلیغاتی همسان هستند.

گوگل ادز چیست؟

Google Ads یک سرویس تبلیغاتی است که به ازای هر کلیک کاربر هزینه پرداخت می کند. در واقع، شما می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنید و کاربران با جستجوی کلمات یا عبارات مشابه، تبلیغ شما را در بالای نتایج مشاهده خواهند کرد. همچنین باید بدانید که CPC یا PPC بسته به اهمیت و رقابت پذیری کسب و کار شما متفاوت است.

نمایی از گوگل ادز

تفاوت تبلیغات همسان با تبلیغات گوگل

شما با مفهوم تبلیغات همسان با تبلیغات گوگل آشنا هستید، اما سوال اینجاست که تفاوت این دو در چیست؟

تبلیغات همسان به دلیل سازگاری با محیط اصلی سایت و متمایز ساختن آنها از سایر انواع تبلیغات که معمولا برای کاربران آزاردهنده و خسته کننده هستند از نظر دید و CTR بسیار موثر هستند. از طرفی در سرویس گوگل ادز از آنجایی که نمایش تبلیغات پاسخگوی نیاز مخاطب و مرتبط با جست و جوی آن ها است، به کاربران هدف می رسید و احتمال دستیابی به نتیجه دلخواه که ممکن است افزایش بازدید ، کلیک ، فروش و غیره باشد برسد.

گوگل ادوردز خدمات خود را در قالب یک شبکه جستجو و نمایش ارائه می دهد. این بدان معناست که کاربرانی که کلمات کلیدی خاص یا مشابه را در یک موتور جستجو جستجو می کنند، تبلیغ شما را در اولین نتایج مشاهده می کنند یا تبلیغات در سایت های مرتبط و شریک گوگل به صورت بنر، تصویر، ویدئو یا متن نمایش داده می شود. اما تبلیغات همسان از این نظر تنوع بیشتری دارند و به صورت بنر، موتورهای جستجو، ویجت های پیشنهادی، لیست محتوا و تبلیغات در خرید آنلاین ارائه می شوند.

از نظر هزینه، هر دو روش به ازای هر کلیک شارژ می شوند، با این تفاوت که سرویس گوگل ادز توسط گوگل ارائه می شود و تبلیغات همسان، توسط سایت ها و ناشرانی که مخاطبان زیادی دارند و همچنین از شهرت بالایی در بین کاربران برخوردار هستند، ارائه می شود.مثل همین وب سایت ازهیچ ! که اگر پایین همین مطلب را مشاهده کنید با این نوع تبلیغات همسان آشنا خواهید شد.(شکل زیر)

تفاوت دیگر این دو روش این است که کاربران این تبلیغات را می بینند. مخاطبان خدمات گوگل ادوردز کسانی هستند که عبارات مشابه را جستجو می کنند و واقعا به محتوا و خدماتی که به آنها نشان داده می شود نیاز دارند، بنابراین CTR بالاست. به نوبه خود، تبلیغات یکسان ممکن است چندان شبیه محتوای سایت تامین کننده نباشد. این بدان معنی است که کاربران ممکن است بدون توجه از آن صرف نظر کنند و CTR کاهش می یابد.

آیا گوگل ادوردز بهتر است یا تبلیغات همسان ؟

این سوال که کدام روش تبلیغاتی بهترین است به اندازه و مقیاس کسب و کار بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر رقابت زیادی در تجارت شما وجود داشته باشد، معمولاً استفاده از کمپین های تبلیغاتی گوگل برای شما هزینه زیادی دارد زیرا رقابت سنگینی برای برخی از مهمترین کلمات وجود دارد.به طور مثال طبق آخرین تحقیقات من صنف قالیشویی به شدن در ایران پر رقابت می باشد. و هزینه های سنگینی برای گوگل ادز پرداخت می شود.اما اگر از لحاظ پرداخت هزینه مشکلی ندارید صد البته که تبلیغات گوگل بهتر است.

از طرف دیگر، تبلیغات همسان افراد زیادی را تشویق به کلیک بر روی آنها می کند، زیرا آنها مانند تبلیغات نیستند، شانس بالایی برای ویروسی شدن و درگیر شدن دارند، اما کاربران ممکن است پس از فهمیدن آن روی یک تبلیغ کلیک کنند. ناراحتی و حتی شهرت برند در خطر است. برای رفع این مشکل، تبلیغات همسان اولاً باید حاوی محتوای مفید بوده و در سایت های مرتبط با موضوع قرار گیرد و ثانیاً با صرف وقت و انجام تست های مختلف از جمله A/B به بهترین نحو پیاده سازی شود.

نتیجه گیری

تبلیغات همسان یکی از پرطرفدارترین انواع بازاریابی محتوا است و به دلیل کم هزینه بودن نسبت به سایر روش های تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورت استفاده با محتوای مفید و استراتژی مناسب، تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار خواهد داشت.

گوگل ادوردز نیز به دلیل کارایی بالا در کمترین زمان و همچنین ارائه گزارش های کامل و جامع از موفقیت کمپین می تواند انتخاب خوبی برای کسب و کارهای مختلف باشد.اما در ایران به علت نرخ بالای دلار و درهم باید کاملا سنجیده با بودجه مجموعه انجام شود.

سوالات متداول

تبلیغات همسان چیست؟

گفته می شود که تبلیغات همسان منطبق با ساختار و عملکرد سایت دارد و معمولاً با برچسب کوتاهی به نام Ad از سایر محتواها متمایز می شود، بنابراین تجربه کاربری خوبی برای مخاطب ایجاد می کند و نرخ کلیک را افزایش می دهد.

هزینه تبلیغات منطبق چقدر است؟

برای هر کلیک هزینه ای پرداخت می شود و نمایش تبلیغات در سایت هیچ هزینه ای ندارد. این مبلغ ممکن است از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشد.

چگونه تبلیغات همسان انجام دهیم ؟

شما باید از پلتفرم های تبلیغاتی که خدمات تبلیغات آنلاین را ارائه می دهند، استفاده کنید. و کاملا با این نوع پلتفرم ها آشنایی داشته باشید تا هزینه و زمان شما هدر نرود.

آیا تبلیغات گوگل موثرتر است یا تبلیغات همسان ؟

اگر به درستی اجرا شود، کمپین تبلیغاتی گوگل در کوتاه مدت بازدهی بالاتری را به همراه خواهد داشت، اما تبلیغات همسان کاربران بیشتری را جذب می کند و نرخ کلیک و بازدید سایت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین هزینه در تبلیغات گوگل در موضوعات رقابتی و پرطرفدار بیشتر از هزینه تبلیغات همسان و محلی است.

در کل اگر هیچ مشکلی برای پرداخت هزینه با توجه به قیمت درهم و دلار ندارید پیشنهاد ما تبلیغات گوگل است ، اما اگر مشکل بودجه دارید پیشنهاد ما استفاده از تبلیغات همسان می باشد. کم هزینه و کاربردی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید