اطلاع رسانی حضور همکار جدید : یکی از راه های اطلاع از حضور یک همکار جدید، ارسال ایمیل به تیم یا بخش خود است. ایمیل می تواند راهی سریع و موثر برای معرفی کارمند جدید و ارائه برخی اطلاعات مرتبط در مورد آنها باشد. در ادامه چند نکته برای نوشتن ایمیل معرفی برای یک همکار جدید آورده شده است:
– ایمیل را با نشان دادن اینکه در حال نوشتن برای معرفی یک همکار جدید یا چند همکار جدید هستید، شروع کنید. نام همکار و خلاصهای از آخرین سوابق کاری آنها را درج کنید. شما باید تجربه کاری که بیشترین ارتباط را با موقعیت جدید دارد را برجسته کنید.
– نقش و مسئولیت های همکار جدید و نحوه کمک آنها به تیم یا بخش را توضیح دهید. همچنین میتوانید پروژهها یا وظایفی را که آنها روی آن کار میکنند یا رهبری میکنند، ذکر کنید.
– برخی از جزئیات شخصی در مورد همکار جدید، مانند سرگرمی ها، علایق یا دستاوردهای آنها را درج کنید. این می تواند به تیم شما کمک کند تا آنها را بهتر بشناسد و نقاط مشترک را پیدا کند. با این حال، مطمئن شوید که فقط اطلاعاتی را به اشتراک می گذارید که همکار جدید با افشای آن موافقت کرده است و برای یک محیط حرفه ای مناسب است.
– با خوشامدگویی به همکار جدید و تشویق تیم خود به تماس با آنها و ارائه پشتیبانی، ایمیل را پایان دهید. همچنین میتوانید راههایی را به تیم خود پیشنهاد کنید تا با همکار جدید ارتباط برقرار کنند، مانند دعوت از آنها به یک جلسه، یک ناهار یا یک رویداد اجتماعی.مطلب مرتبط : بهترین شغل برای افراد خجالتی چیست ؟
در ادامه نمونه ای از ایمیل معرفی یک همکار جدید آمده است:
موضوع: لطفا به مدیر فروش جدید ما خوش آمدید بگویید !
سلام به همه،
من خوشحالم که همتا را که به عنوان مدیر فروش جدید ما به ما ملحق می شود، معرفی می کنم. همتا بیش از 10 سال تجربه در زمینه فروش و بازاریابی دارد و برای شرکت های مختلف در بخش فناوری اطلاعات کار می کند. او سابقه ثابتی در افزایش درآمد فروش، توسعه روابط با مشتری و رهبری تیم های موفق دارد.
همتا مسئول نظارت بر عملیات فروش، تعیین اهداف فروش و اجرای استراتژی های فروش ما خواهد بود. او همچنین با تیم های بازاریابی و توسعه محصول ما همکاری نزدیکی خواهد داشت تا مطمئن شود که بهترین راه حل ها را به مشتریان خود ارائه می دهیم. همتا در حال حاضر پروژه ای را برای راه اندازی یک خط محصول جدید هدایت می کند که سهم بازار ما را افزایش می دهد و سودآوری ما را افزایش می دهد.
همتا علاقه زیادی به فروش و فناوری دارد و از یادگیری مهارت های جدید و به روز ماندن در مورد آخرین روندها لذت می برد. او همچنین دوست دارد در اوقات فراغت خود سفر کند، بیلیارد بازی کند و کتاب بخواند. او اخیرا یک ماراتن را به پایان رسانده و برای یک موسسه خیریه که از آموزش کودکان حمایت می کند، پول جمع آوری کرده است.
لطفاً به من بپیوندید تا همتا را به تیم خود ملحق کنیم و کاری کنیم که او در خانه خود احساس آرامش کند. من مطمئن هستم که او یک دارایی ارزشمند برای شرکت ما خواهد بود و به ما در دستیابی به اهداف فروشمان کمک می کند. میتوانید از طریق Hamta@email.com یا داخلی 1234 با او تماس بگیرید. همچنین میتوانید در جلسه بعدی فروش ما در روز دوشنبه ساعت 10 صبح با او ملاقات کنید یا برای یک ناهار خوش آمدگویی در جمعه ساعت 12 شب به ما بپیوندید.
از همکاری و حمایت شما سپاسگزاریم.
با احترام،
آرش
مدیر فروش
هدف از معرفی کارمند جدید چیست؟
هدف شما هنگام استخدام کارمند جدید این است که هرچه سریعتر احساس کنند عضوی از تیم هستند. عدم ارسال ایمیل معرفی کارمند می تواند منجر به شروع برخوردهای ناجور بین اعضای فعلی و اعضای جدید تیم شود.
این امر خصوصاً در صورتی صادق است که کارمندان موجود از نظر کارمند دیگری چنان چشم بسته باشند که نگران امنیت شغلی خود باشند. فراموش کردن یا تصمیم گیری در مورد ایمیل معرفی کارمند ، زمینه را برای یک تجربه کاربری سخت برای بقیه کارمندان فراهم می کند.
یک ایمیل معرفی به موقع و درست نوشته شده به تیم شما وقت می دهد تا اخبار را تحلیل کرده و برای استقبال از همکار جدید خود آماده شوند. این موضوع تعجب های احتمالی منفی را به حداقل ممکن می رساند.
راهکار اصلی: ایمیل معرفی کارمند برای داشتن تجربه صحیح در استخدام جدید بسیار مهم است.همچنین انتقال را برای اعضای تیم موجود آسان تر می کند ، به آنها فرصتی می دهد تا خود را برای تغییراتی که یک تازه وارد می تواند ایجاد کند آماده کنند.

نحوه و زمان اعلام استخدام جدید
کارآمدترین و موثرترین راه برای اعلام استخدام کارمند جدید از طریق ایمیل است. با این کار اطمینان از دریافت پیام توسط همه آسان است. اگر این کار را حضوری انجام دهید ، ممکن است افرادی که آن روز در دفتر نیستند ، اخبار حضور کارمند جدید را دریافت نکنند.
یک اعلامیه کتبی همچنین به شما امکان می دهد “واقعیت های جالب” و جزئیات مربوط به استخدام جدید را به راحتی به اشتراک بگذارید تا کارمندان موجود بتوانند با آنها ارتباط شخصی برقرار کنند.در نظر داشته باشید هرچه زودتر این اتصالات برقرار شود ، برای همه کارمندان بهتر است.
شما باید چندین روز کاری قبل از اولین روز کار کارمند جدید ، ایمیل معرفی کارمند خود را ارسال کنید. حداقلش این است که،عنصر تعجب و اثرات مربوط به آن را به حداقل می رساند. ایمیل کارمند جدید را هم در گیرندگان ایمیل قرار دهید تا اعضای تیم بتوانند با یک یادداشت به کارمند جدید پاسخ دهند.دیدن پاسخ های این اعلان در روز اول ، به تازه وارد کمک می کند تا احساس کند عضوی واقعی از شرکت شما است.