بازاریابی ایمیلی بیش از 20 سال سابقه دارد و هنوز هم نقش مهمی در تجارت مدرن ایفا می کند. در حقیقت ، این کانال ارتباطی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد زیرا گزارش ها نشان می دهد که برای هر 1 دلار که برای بازاریابی از طریق ایمیل صرف می شود ، در عوض مبلغی حدود 44 دلار سودآوری می کند که این امر آن را به ابزاری بسیار سودآور تبدیل می کند.
با این حال ، بازاریابی ایمیلی بطور مداوم در حال توسعه است و نمی توانید انتظار داشته باشید مشترکان جدیدی را با استفاده از روش های ایجاد محتوای قدیمی و منسوخ شده به دست آورید. در مقابل ، شما باید یاد بگیرید که چگونه تکنیک های سنتی و دیجیتال را با هم ترکیب کنید تا توجه مخاطبان مورد نظر خود را جلب کنید.
برخی از شما احتمالاً از خود می پرسید که چرا افراد هنوز در مورد بازاریابی ایمیلی صحبت می کنند؟
مزیت ها
کارآیی هزینه: ما قبلاً ذکر کردیم که بازاریابی ایمیلی یک ROI (نرخ بازگشت سرمایه ) باورنکردنی را ارائه می دهد و سایر کانال های تبلیغاتی به سختی می توانند با آن رقابت کنند.
دسترسی: ایمیل به عنوان وسیله قانونی ارتباطات حرفه ای شناخته شده است ، به همین دلیل تقریبا 4 میلیارد نفر از آن در سطح جهان استفاده می کنند.
سادگی: یکی دیگر از دلایل محبوب بودن ایمیل ، سادگی آن است. این فناوری بسیار آسان است و به همین دلیل در سراسر جهان گسترده است.
آگاهی از برند: شما می توانید از این بستر بازاریابی برای ارتقاء سطح آگاهی از برند و ایجاد پایه محکم برای مشتریان وفادار استفاده کنید.
آینده بازاریابی ایمیلی
با بررسی سالانه ما در مورد روند بازاریابی ایمیلی و پیش بینی آینده بازاریابی ایمیلی از سال 2019 به بعد همراه باشید.
طبق آمار وب سایت Statista ، تا سال 2023 ، 4.3 میلیارد کاربر ایمیل جهانی تخمین زده می شود.
هنگامی که بر روی بازاریابی دیجیتال خود برنامه ریزی می کنید ، مهم است که بدانید کجا هستید و آینده بازاریابی ایمیلی در چه مسیری قرار دارد. به خصوص در مواردی که تغییرات بر تجارت روزمره شما تأثیر می گذارد.
بنابراین بیایید بررسی کنیم و ببینیم صنعت بازاریابی ایمیلی در آینده چه حرف هایی برای گفتن دارد؟
تصور دنیایی بدون ایمیل دشوار است. پیش بینی می شود بیش از 4 میلیارد نفر تا سال 2023 حداقل یک آدرس ایمیل داشته باشند ، و این امر به یکی از رایج ترین شکل های ارتباطی روی کره زمین تبدیل می شود. با داشتن این پایگاه بزرگ ، این مسئله منطقی خواهد بود که تیم های بازاریابی با ارسال پیام های خود به طور مستقیم به صندوق ورودی مخاطبان مورد نظر ، از آن سود ببرند.
بازاریابی ایمیلی در 5 سال آینده چگونه خواهد بود؟
هوش مصنوعی بسیاری از تصمیمات را خواهد گرفت و برنامه ریزی ها به صورت خودکار می شوند.
بسیار اتوماتیک تر و هوشمندانه تر محتوا از منابع موجود بیرون کشیده می شود و فشار کمتری بر روی بازاریابان وجود خواهد داشت که در حال حاضر دارند به صورت دستی این کار را انجام دهند. ”
هوش مصنوعی بسیاری از جنبه های برنامه ریزی و مدیریت ایمیل را به صورت خودکار و بهبود می بخشد و AI (هوش مصنوعی) می تواند به مدیریت و ساده سازی کمک کند.
اولین تغییر بزرگ مربوط به طراحی آن است زیرا سازندگان محتوا می گویند که تصاویر سنگین باعث افزایش حجم ایمیل می شوند تا جایی که بسیاری از کاربران نمی خواهند آن را باز کنند.
بیش از نیمی از فعالیت های ایمیل قبلاً از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام شده است ، و کاربران بیشتر ایمیل های خود را بر روی گوشی موبایل خودشان باز کرده اند , بنابراین طبیعی است که در سال 2019 تأکید بیشتری بر بهینه سازی تلفن همراه انجام شود. این یک روند جدید نیست ، اما با پیشرفت استفاده از موبایل ، اهمیت بیشتری پیدا می کند.
نکته مهم دیگر اطمینان از محافظت از اطلاعات کاربر است باید آنها را متقاعد کنید که از پیشرفته ترین مدل های محافظت از داده استفاده می کنید.
آینده بازاریابی ایمیلی
ایمیل ممکن است یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی دیجیتال باشد ، اما قطعاً منسوخ نیست. برعکس ، هنوز این قدرت را دارد که کسب و کار شما را ارتقا دهد در تایید این بخش میتوان با یک جستجو ساده در گوگل لیست سایت هایی را پیدا کرد که در داخل کشور خدمات ارسال ایمیل به صورت حرفه ای ارائه می دهند.
ما در اینجا چندین ویژگی بازاریابی ایمیلی را به شما نشان دادیم تا در سال 2019 به این موضوع توجه کنید. با استفاده از این راهکارها ، می توانید تجارت خود را به سطح جدیدی برسانید و مشترکان بیشتری کسب کنید و محصولاتتان را با هزینه خیلی کمتری به کاربرانتان معرفی کنید.