چطور در صفحه اول گوگل بیاییم ؟

چطور در صفحه اول گوگل بیاییم ؟ آیا شما می خواهید در رتبه ۱ گوگل قرار بگیرید، اما نمیدانید که چگونه یا چه کاری باید انجام دهید؟ چک لیست ۱۲ مرحله ای SEO On-Page را در مورد نحوه کسب رتبه بالاتر در گوگل را با دقت مطالعه کنید و به کار گیرید تا نتایج آن را به وضوح مشاهده کنید.

مشکل این است که بسیاری از کارشناسان سئو وجود دارند که توصیه های متناقضی ارائه می دهند و سخت است که بدانید کدام یک از توصیه ها بهترین است.در حرفه ما که سئو می باشد اصولا هر دوستی نظر شخصی خودش را ارائه می دهد اما به نظر من منطقی ترین دستور العمل چک لیستی می باشد که خود گوگل ارائه کرده است.

به طور مثال : برخی می گویند چگالی کلمه کلیدی مهم است در حالی که برخی دیگر می گویند اصلاً مهم نیست.اینجاست که شاید تازه کارها گیج شوند .( یاد خودم افتادم که سالها پیش هیچ منبع خاصی نبود که این چیزها رو به راحتی یاد بگیریم.)

برای رفع این مشکل، من چک لیستی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای پست های وب سایت خود انجام دهید تا در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید – بدون اتلاف وقت یا هزینه برای تاکتیک هایی که اصلا جواب نمی دهند، ایجاد کرده ام!مطلب مرتبط : لری پیج موسس گوگل کیست ؟ ۲۰۲۳

نوشته های مرتبط

این پست من ، وبلاگ وب سایت شما را گام به گام بهینه کرده و شما را به سمت اهداف و استراتژی سئو سایتتان هدایت می کند.

اما قبل از انجام این کار، بیایید سعی کنیم درک کنیم که :

سئوی داخلی (On-Page) چیست؟

جواب : سئوی داخلی عمل بهینه سازی صفحات وب به منظور بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجویی مانند گوگل است.بر خلاف سئوی خارجی ، شما کنترل کاملی بر آن دارید، بنابراین توصیه می‌شود برای نتایج بهتر سئو داخلی را کاملا جدی بگیرید.سئو داخلی سریع و در عین حال قابل پیش بینی است.

با این حال، این مبحث هم دارای عناصر مختلفی است و همه اینها باید بر اساس آن بهینه شوند تا بهترین نتایج را به دست آورند. علاوه بر این، دانستن دانش سئو یکی از مهارت های بازاریابی است که این روزها بهتر است که داشته باشید.

به این فکر می کنید که ابتدا چه چیزی را بهینه کنید؟ چک لیست سئوی داخلی ما را دنبال کنید تا به تمام سوالهای ذهنتان پاسخ دهیم.

۱. شناسایی کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید

اولین گام در چک لیست سئوی On-Page ما شناسایی کلمات کلیدی مناسب است.یکی از مهمترین شروع ها ! تحقیق کلیدواژه فرآیند شناسایی و تجزیه و تحلیل موارد زیر است:

مرتبط ترین، و آسان برای رتبه بندی کلمات کلیدی برای مشتریان ، هدف شما سه معیار اساسی که همیشه باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • حجم جستجو (بالاتر بهتر است)،
  • سطوح رقابت (کمتر بهتر است) و
  • ارتباط (بالاتر بهتر است)

با انجام این کار، می توانید بینش ارزشمندی در مورد جایی که وب سایت یا محتوای شما باید تلاش خود را برای دستیابی به حداکثر دید در نتایج جستجو متمرکز کند، به دست آورید.

به طور خلاصه، این ۳ مرحله را دنبال کنید:

حدس بزنید که می خواهید روی چه کلمات کلیدی بنویسید و آنها را در ابزارهای SEO مانند Ahrefs یا Semrush قرار دهید.(اگر کار با این ابزارها را بلد نیستید فعلا مهم نیست.)
یک خوشه محتوا ایجاد کنید و مقالات خود را با ابزارهای بهینه سازی محتوا بنویسید و بهینه کنید.

۲. تگ عنوان صفحه

مرحله دوم در چک لیست سئوی On-Page ما بهینه سازی عنوان صفحه شما است.(بسیار بسیار مهم ) ، باید بدانید که خزنده های گوگل عنوان صفحه برایشان بسیار اهمیت دارد. تگ عنوان (یا H1) یک عنصر HTML است که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند.(به قسمت صورتی رنگ دقت کنید.)

عنوان متن صفحه در نتایج گوگل

همچنین توسط موتورهای جستجو برای نمایش عنوان صفحه در SERP ها استفاده می شود و همچنین بر CTR (تعداد کلیک کاربر) شما تأثیر می گذارد.هر چه عنوان جذاب تر و با معنای بیشتر برای کاربر جذاب تر خواهد شد .

توجه: اگرچه عنوان صفحه با عنوان SERP/SEO متفاوت است، اگر هیچ تغییری در تنظیمات عنوان ایجاد نکنید، عنوان صفحه به طور پیش فرض به عنوان عنوان SERP استفاده می شود.

اطمینان حاصل کنید که عنوان صفحه شما هم برای سئو و هم برای انسان ها بهینه شده است زیرا این اولین برخورد پست شما با افرادی است که کلمه کلیدی مورد نظر شما را در SERP ها جستجو می کنند.از عناوینی استفاده کنید که در چند کلمه بتوانید محتوای خود را برای کاربر تعریف کنید و کاربر را مجاب کنید که کلیک کند و وارد صفحه شود.

در اینجا با نحوه بهینه سازی عنوان بیشتر آشنا خواهیم شد.

  1. کلمات کلیدی خود را در عناوین خود بگنجانید اما زیاده روی نکنید !
  2. چندین برچسب عنوان در یک صفحه نداشته باشید.منظورم همان تگ H ها می باشد.
  3. از کلمات قدرتمند و تکنیک های کپی رایتینگ برای بهبود CTR عنوان خود استفاده کنید
  4. سراغ عناوین کلیکی نروید.
  5. توصیفی و در عین حال مختصر باشد.
  6. روی هدف جستجو تمرکز کنید.
  7. اگر روی برندسازی متمرکز هستید، نام برند خود را در پایان وارد کنید
  8. این چند نکته اساسی قطعا به شما کمک می کند تا عنوان صفحه خوبی بنویسید، اما همچنان کافی نیست !

ما به موارد زیر هم نیاز داریم:

۳. سازماندهی ساختار صفحه با عنوان و عنوان فرعی

مرحله سوم در چک لیست سئو داخلی ما، بهینه سازی ساختار صفحه شما است.با افزودن سرفصل ها و عنوان های فرعی (H1، H2، H3، H4) به متن خود، می توانید به خوانندگان کمک کنید تا به راحتی اطلاعات صفحه شما را سازماندهی کنند و به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

به‌علاوه، عنوان‌ها و زیرعنوان‌های مناسب می‌توانند نشانه‌های ارزشمندی را برای موتورهای جستجو فراهم کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا محتوای شما را به‌طور کارآمدتر بررسی کنند و موضوعات اصلی محتوای شما را درک کنند.یادتون باشه که شما باید مطلب را طوری بنویسید که برای الگوریتم های گوگل و مابقی موتورهای جستجو قابل درک باشد.خزنده های این موتورهای جستجو هم تگ های H برایشان قابل درک است.

تگ H1

هنگام نوشتن برای وب، مهم است که عناوین و زیرعنوان های واضح را به منظور حفظ ساختار سئوی قوی در صفحه درج کنید.

بنابراین وقت بگذارید و متن خود را با دقت مرور کنید، از تگ های عنوان به طور مناسب استفاده کنید و بخش های منظمی ایجاد کنید که هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو از آن استقبال می کنند!

۴. تصاویر

چهارمین مرحله در چک لیست سئوی On-Page ما بهینه سازی تصاویر شماست.هدف سئوی تصویر بهبود موقعیت تصویر در نتایج جستجوی تصویر است.علاوه بر این، جذابیت بصری را به صفحات شما می‌افزاید و آنها را خواناتر می‌کند و به فهرست‌بندی سریع‌تر نیز کمک می‌کند.

ممکن است برخی افراد معتقد باشند که سئوی تصویر اتلاف وقت است، اما می تواند بسیار مهم باشد و تجارب من هم اثبات کرده که گوگل خیلی اهمیت می دهد.اگر اهمیت نمیداد داکیومنت های زیادی برای تصویر تولید نمی کرد.

به هر حال، احتمال کلیک روی یک عکس با رتبه بالا بیشتر از یک عکس با رتبه پایین است، که منجر به هدایت کاربر به صفحه ای می شود که تصویر با نام مستعار صفحه شما میزبانی می شود.و همان عکس می تواند برای شما کلی بازدید جمع کند.

در اینجا نحوه بهینه سازی تصاویر خود برای سئو آورده شده است:
همیشه تصاویر خود را فشرده و کم حجم کنید . فشرده سازی تصاویر دو فایده دارد:

اندازه فایل شما را کاهش می دهد و فضای ذخیره سازی سرور شما را ذخیره می کند و از همه مهمتر زمان بارگذاری صفحه را کاهش می دهد و بخش سئو فنی شما را امتیاز بیشتری می دهد.

افزودن متن جایگزین توصیفی یا همان تگ ALT

افزودن توضیحات غنی از کلمات کلیدی، که به عنوان متن جایگزین نیز شناخته می شود، به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند تصاویر شما در مورد چیست.

علاوه بر این، افزودن متن جایگزین می‌تواند به بهبود دسترسی به وب‌سایت شما با ارائه توضیحاتی مبتنی بر متن از تصاویر شما برای افرادی که دارای اختلال بینایی هستند کمک کند.

فراموش نکنید که داده های EXIF را اضافه کنید

داده های تصویر EXIF مجموعه ای از اطلاعات است که در عکس های دیجیتال جاسازی شده است.پیشنهاد میکنم مطلب راه های پیدا کردن لوکیشن عکس را حتما مطالعه کنید.

این داده ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تاریخ و زمان گرفتن عکس
  • نویسنده تصویر
  • تنظیمات دوربین که استفاده شد
  • مختصات GPS محل ثبت عکس

اگرچه این اطلاعات ممکن است مهم به نظر نرسد، اما در واقع می تواند برای سئوی تصویر بسیار مفید باشد.افزودن داده های تصویر EXIF به عکس های شما می تواند به آنها کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.

این به این دلیل است که موتورهای جستجو می توانند از این داده ها برای تعیین اینکه عکس مربوط به چه چیزی است (می تواند مختصات GPS را با مکانی که تصویر گرفته شده مطابقت دهد) و میزان ارتباط آن با درخواست کاربر استفاده کنند.

اکنون که تصاویر شما برای سئو بهینه شده اند، بیایید:

۵. صفحات خود را به یکدیگر پیوند دهید

مرحله پنجم در چک لیست سئوی داخلی ما، بهینه سازی لینک های داخلی است.هنگامی که صفحات را به هم پیوند می دهید، از یک صفحه در سایت خود به صفحه دیگر پیوند می دهید.این نه تنها به کاربران کمک می کند تا راحت تر در سایت شما پیمایش کنند، بلکه به موتورهای جستجو نیز می گوید که سایت شما فعال و مرتبط است و انجام این کار به فهرست بندی سریعتر کمک می کند.

با پیوند دادن به صفحات دیگر در سایت خود با متن لنگر غنی از کلمات کلیدی، می توانید به موتورهای جستجو بگویید که آن صفحات درباره چه چیزی هستند و شانس خود را برای رتبه بندی آن کلمات کلیدی افزایش دهید.

لینکهای داخلی در سئو

اما این بدان معنا نیست که شما باید هر از چند گاهی به هم پیوند دهید. در اینجا نحوه انجام موثر آن آمده است:

هر زمان که از یک صفحه به صفحه دیگر لینک می دهید، همیشه این ۲ سوال را بپرسید:

آیا متن لنگر مرتبط و غنی از کلمات کلیدی است؟
آیا از/به یک صفحه مرتبط لینک می دهید؟
لینک داخلی چگونه به نظر می رسد:

Google تمام پیوندها را می خزد و روی متن لنگر مورد استفاده شما تمرکز می کند. اگر متن لنگر با محتوایی که به آن پیوند می دهید در تضاد باشد، احتمال دارد جریمه شوید.

از آنجایی که ما پیوندهای درونی را با موفقیت انجام داده ایم، چگونه می توانیم فراموش کنیم:

۶. لینک های خروجی را اضافه کنید

گام ششم در چک لیست سئو داخلی ما، بهینه سازی لینک های خروجی است.افزودن لینک های خروجی به وب سایت شما می تواند راهی عالی برای بهبود سئو شما باشد.با پیوند دادن به وب‌سایت‌های دیگر، به موتورهای جستجو راهی می‌دهید تا محتوا و صفحات جدید سایت خود را کشف کنند.

علاوه بر این، لینک های خروجی می توانند به ایجاد روابط با سایر وب سایت ها و ایجاد فرصت هایی برای وبلاگ نویسی مهمان و به اشتراک گذاری پیوند کمک کنند.با این حال، مهم است که از پیوندهای خروجی با احتیاط استفاده کنید، زیرا بسیاری از پیوندها می توانند به عنوان هرزنامه تلقی شوند.

هنگامی که لینک های خروجی را به وب سایت خود اضافه می کنید، مطمئن شوید که وب سایت های با کیفیت بالا را انتخاب کنید که مربوط به جایگاه یا صنعت شما باشد.

همچنین، مطمئن شوید که پیوندها را کم اضافه کنید، تا خوانندگان خود را اذیت نکنید یا خزنده های موتور جستجو را گیج نکنید.

فرآیند افزودن لینک های خروجی مشابه موارد فوق است.

هر زمان که به سایت دیگری لینک می دهید، همیشه این ۲ سوال را بپرسید:

آیا متن لنگر مرتبط و غنی از کلمات کلیدی است؟
آیا از/به یک منبع محتوا مرتبط و معتبر لینک می دهید؟
با بهینه سازی شش فاکتور سئوی درون صفحه، اجازه دهید به بهینه سازی یک عنصر بسیار مهم که شماست ادامه دهیم:

۷. URL Slug

هفتمین مرحله در چک لیست سئوی داخلی ما، بهینه سازی URL شما است.

URL Slug بخشی از URL است که پس از آخرین بک اسلش قرار می گیرد. به عنوان مثال، مقاله ای که اکنون می خوانید دارای یک URL است که به شکل زیر است:

اسلگ این است: “بررسی فهرست جستجوگرها”

  • به گفته گوگل، URL Slug: به الگوریتم های آنها کمک می کند تا بفهمند مقاله در مورد چیست،
  • کمک به نمایه سازی سریعتر و کارآمدتر،
  • ساختار سایت خود را حفظ کنید 
  • رتبه بندی SEO شما را بهبود می بخشد

برای بهینه سازی URL Slug برای موتورهای جستجو، این چند نکته اساسی را دنبال کنید:
از کلمات کلیدی در URL Slug خود استفاده کنید

همیشه کلمات کلیدی خود را در اسلاگ URL خود بگنجانید زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوا در مورد چیست و صفحه شما را به طور موثر ایندکس کنند.

علاوه بر این، Slug URL شما نیز بر CTR شما در SERP ها تأثیر می گذارد.

URL Slug خود را کوتاه و شیرین نگه دارید

اسلاگ های URL طولانی و نامرتب:

خواندن و درک آن برای کاربران و موتورهای جستجو دشوار است
هرزنامه به نظر می رسد
یک URL Slug را هدف بگیرید که بیش از ۳-۵ کلمه نباشد.

از خط تیره (-) برای جدا کردن کلمات در URL Slug خود استفاده کنید

استفاده از خط تیره خواندن و درک URL شما را برای کاربران و موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند و همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کند صفحات شما را به طور مؤثرتری فهرست‌بندی کنند.

از حروف بزرگ، تاریخ و اعداد خودداری کنید

URL Slug همیشه باید با حروف کوچک باشد تا گوگل بتواند به راحتی آن را بخواند.

از HTTPS استفاده کنید

استفاده از HTTPS در URL Slug به گوگل نشان می دهد که سایت شما ایمن و قابل اعتماد است.

رمزگذاری سایت شما با گواهی SSL همچنین با اجازه دادن به بازدیدکنندگان برای ارسال امن اطلاعات حساس مانند شماره کارت اعتباری و رمز ورود به سیستم، اعتماد کاربر را افزایش می دهد.

از ۲ دایرکتوری تودرتو فراتر نروید

فراتر از ۲ دایرکتوری تودرتو HTML توصیه نمی شود زیرا سرعت واکشی صفحه را کاهش می دهد و سایت شما را کند می کند.

همچنین طول URL را افزایش می دهد، که در تضاد مستقیم با کوتاه نگه داشتن URL های شما است.

تبریک می‌گوییم، یورش URL شما کامل شد، حالا بیایید به ادامه مطلب برویم:

۸. Schema Markup Data را اضافه کنید

هشتمین مرحله در چک لیست سئو داخلی ما، اضافه کردن داده های ساختار یافته به صفحه شما است.نشانه گذاری طرحواره کدی است که می توانید به وب سایت خود اضافه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.این می تواند برای مواردی مانند:

مقالات،
دستور پخت،

طرح اسکیما دستور پخت غذا

افزودن نشانه گذاری طرحواره به وب سایت شما می تواند به محتوای شما کمک کند تا در نتایج جستجو برجسته تر ظاهر شود (به پایین مراجعه کنید)، که می تواند منجر به CTR بالاتر و ترافیک بیشتر به سایت شما شود.

به چند نمونه از طرحواره ها در SERPS گوگل توجه کنید ، حتما در زمان سرچ گوگل با این ساختارها آشنا شدید . استفاده از این ساختارها برای الگوریتم گوگل بسیار مهم می باشد اما یادتان باشد که الزامی نیست فقط کار شما را بهتر و حرفه ای تر می کند.افزودن این طرحواره ها ساده است و اگر از وردپرس برای سایتتان استفاده می کنید، می توانید این افزونه رایگان را امتحان کنید.

از آنجایی که تعداد زیادی از پارامترهای بالا را به صفحه وب خود اضافه کرده اید، این احتمال وجود دارد که اندازه صفحه شما افزایش یابد و سرعت سایت شما کاهش یابد.

برای غلبه بر آن، باید:

۹. سرعت صفحه خود را بهینه کنید

مرحله نهم در چک لیست سئوی داخلی ما، بهینه سازی سرعت صفحه شما است.گوگل به طور عمومی اعلام کرده است که سرعت صفحه عاملی در الگوریتم رتبه بندی آنها است، بنابراین به وضوح مهم است.

اما آن BTW چیست؟سرعت صفحه اساساً مقدار زمانی است که برای بارگذاری یک صفحه وب طول می کشد.البته هر چه سریعتر بهتر.

تعدادی از عوامل می توانند بر سرعت صفحه تأثیر بگذارند، از اندازه تصاویر گرفته تا کد موجود در وب سایت شما. خوشبختانه راه‌های زیادی برای بهبود آن وجود دارد.

ساده ترین آنها عبارتند از:

  1. با استفاده از یک تم سبک با کد بهینه شده
  2. با استفاده از یک میزبان وب سریع (هاست مناسب)
  3. کاهش تعداد درخواست های HTTP
  4. با استفاده از عناصر بدون انیمیشن
  5. فشرده سازی تصاویر 
  6. با استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN)

اگر اقدامات فوق را برای افزایش سرعت صفحه خود اجرا کنید، احتمال کاهش زمان بارگذاری خود را افزایش می دهید، که نه تنها تجربه کاربری عالی را ارائه می دهد، بلکه رتبه شما را نیز بهبود می بخشد.

برای بررسی سرعت صفحه خود، این ابزار رایگان را امتحان کنید.

و اما یکی از مهمترین بخش ها که گوگل سرمایه گذاری جدی در این بخش کرده است.

۱۰. برای تلفن همراه بهینه سازی کنید

قدم دهم در چک لیست سئوی داخلی ما، بهینه سازی صفحه شما برای موبایل است.در دنیای امروز، افراد بیشتری نسبت به قبل از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند، بنابراین گوگل نیز این موضوع را به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در اولویت قرار داده است.به طور مثال همین سایت ما یعنی ازهیچ ! ۸۰ درصد بازدیدش از موبایل هستش ، کلا الان دیگه زیاد کسی نمیره بشینه پشت کامپیوترش بیشتر مردم سعی می کنند با موبایلشون خیلی چیزها رو چک کنن.

چند راه مختلف برای ریسپانسیو کردن وب سایت شما برای موبایل وجود دارد، اما یکی از ساده ترین آنها استفاده از یک تم واکنش گرا است.با یک تم واکنش گرا، وب سایت شما به طور خودکار با هر اندازه صفحه نمایشی که در آن مشاهده می شود، تنظیم می شود.

این تضمین می کند که محتوای شما همیشه به راحتی قابل خواندن و پیمایش است، مهم نیست که بازدیدکنندگان از چه دستگاهی استفاده می کنند.برای بررسی اینکه آیا وب سایت شما از طراحی ریسپانسیو استفاده می کند، این ابزار Google Mobile-Friendly Test را امتحان کنید.

به سادگی آدرس وب سایت خود را وارد کنید و Google صفحه شما را تجزیه و تحلیل می کند تا ببیند آیا آن برای موبایل مناسب است یا خیر.

۱۱. یک توضیحات متا با ارزش کلیک بنویسید

یازدهمین مرحله در چک لیست سئو داخلی ما، بهینه سازی توضیحات متا شما است. توضیحات متا شرح کوتاهی از صفحه شما است که در زیر عنوان صفحه در SERP ها وجود دارد.بهترین تعریفی که برای متا می شود نوشت شاید تعریف زیر باشد : (به قسمت توضیحات سفید رنگ دقت کنید)

توضیحات متا

توضیحات متا عالی می تواند به معنای تفاوت بین کلیک و ونرخ پرش کاربر باشد.به همین دلیل بسیار مهم است که برای نوشتن توضیحات متا که دقیقاً محتوای صفحه شما را منعکس کند و کاربران را تشویق کند تا روی سایت شما کلیک کنند، وقت بگذارید.

اگر از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید، می توانید URL Slug، توضیحات متا، عنوان SEO را در یک مکان تنظیم و تغییر دهید. در اینجا تنظیمات را پیدا خواهید کرد:

در اینجا چند نکته برای نوشتن توضیحات متا موثر وجود دارد:

آن را کمتر از ۱۵۵ کاراکتر نگه دارید: این حداکثر تعداد کاراکترهایی است که در نتایج جستجو نمایش داده می شود، بنابراین مطمئن شوید که توضیحات متای شما مختصر و دقیق باشد.از کلمات کلیدی هوشمندانه استفاده کنید: کلمات کلیدی مرتبط را در توضیحات متا خود بگنجانید، اما هر جایی که دستتون رسید ازش استفاده نکنید ، تجربه و اصول گوگل میگه اول متا بهترین جای کلمه کلیدی هستش.

تمرکز بر مزایا: کاربران با کلیک کردن روی سایت شما چه سودی خواهند داشت؟ حتما این مورد را در توضیحات متا خود برجسته کنید.

با پیروی از این نکات، می توانید یک توضیحات متا بنویسید که کاربران را تشویق می کند تا روی سایت شما کلیک کنند و به شما در دستیابی به رتبه بهتر در نتایج جستجو کمک می کند. اگر با نوشتن توضیحات متا مناسب مشکل دارید (برای تسلط بر این مهارت نیاز به کمی تمرین است) .

۱۲. اضافه کردن داده های نمودار باز (BONUS)

آخرین مرحله در چک لیست سئو داخلی ما اضافه کردن داده های OG است.داده‌های نمودار باز قطعه‌ای از کد است که به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر می‌گوید وقتی کسی لینک وبلاگ شما را در پلتفرم خود به اشتراک می‌گذارد چه اطلاعاتی را نمایش دهند. این نشانه گذاری ساختاریافته به شما فرصتی می دهد تا نمای محتوای خود را بدون پشته داده های مدرن اضافی کنترل کنید.

بدون داده‌های نمودار باز، ممکن است محتوای شما وقتی در آنجا به اشتراک گذاشته می‌شود خیلی جذاب به نظر نرسد، که می‌تواند به شانس شما برای دریافت کلیک‌های بیشتر روی پلتفرم آسیب برساند.

از آنجایی که گوگل همچنین از سیگنال های اجتماعی برای تعیین رتبه شما استفاده می کند، افزودن داده های نمودار باز ممکن است به عنوان کاتالیزوری برای افزایش ترافیک عمل کند.

خوشبختانه، اگر از افزونه های SEO مانند Yoast یا Rankmath استفاده می کنید، اضافه کردن داده های نمودار باز نسبتاً ساده است.کسایی که با وردپرس و افزونه های سئو اون کار کرده باشن حتما با این قسمت آشنا هستن.

نتیجه
اکنون که تمام فاکتورهای سئوی داخلی را که باید برای کسب رتبه ۱ در گوگل در نظر بگیرید، می دانید، وقت آن است که آنها را عملی کنید.

اجرای همه این فاکتورهای رتبه بندی ممکن است کار زیادی به نظر برسد، اما بازده آن ارزشش را دارد.اگر صاحب سایت هستید و فکر می کنید این کار برای شما نشدنی هست و وقت شما را می گیرد کار سئو خودتان را به ما بسپارید.

با سئو نه تنها می‌توانید ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کنید، بلکه شاهد افزایش نرخ تبدیل نیز خواهید بود.

و اما برای خلاصه کردن، لیست زیر را به ترتیب دقیق دنبال کنید:

  1. انجام تحقیقات کلمات کلیدی: بر حجم جستجوی بالاتر و رقابت کم تمرکز کنید
  2. یک برچسب عنوان بهینه شده و در عین حال جذاب ایجاد کنید
  3. پست های خود را با سرفصل ها و زیرعنوان ها ساختار دهید (H1 to H6)
  4. افزودن و بهینه سازی تصاویر برای سئو و جذابیت بصری
  5. لینک های داخلی و خارجی اضافه کنید
  6. یک URL کوتاه و غنی از کلمات کلیدی ایجاد می کند
  7. اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره Schema
  8. برای سرعت و پاسخگویی تلفن همراه بهینه سازی کنید
  9. داده های شبکه های اجتماعی را اضافه کنید.

این چک لیست به شما کمک می کند مطمئن شوید که همه کارها را درست انجام داده اید.در صورتی که نیاز به مشاوره سئو دارید و میخواهید در نتایج برتر قرار بگیرید از طریق صفحه تماس با ما فرم تماس را پر کنید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید .(تماس با ما)

انتهای مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط