سال تاسیس اینستاگرام در ایران

سال تاسیس اینستاگرام در ایران : اینستاگرام در سال 2010 تأسیس شد و در سال 2012 در ایران راه اندازی شد. در سال های اخیر، اینستاگرام به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران تبدیل شده است. در سال 2022، بیش از 50 میلیون کاربر فعال اینستاگرام در ایران وجود دارد. اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، به اشتراک گذاشتن عکس ها و فیلم ها، و دنبال کردن سلبریتی ها و افراد تأثیرگذار است.

اینستاگرام در اکتبر 2010 به عنوان یک برنامه iOS راه اندازی شد و بعداً در آوریل 2012 برای دستگاه های اندرویدی منتشر شد. با این حال، اینستاگرام تا سپتامبر 2014، زمانی که دولت ایران ممنوعیت پلت فرم رسانه های اجتماعی را لغو کرد، به طور رسمی در ایران در دسترس نبود.

تاریخچه ای کوتاه از تاسیس اینستاگرام

اینستاگرام در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کراگی تأسیس شد. این دو نفر در آن زمان کارمند کیک استارتاپ بودند و تصمیم گرفتند یک برنامه جدید برای اشتراک گذاری عکس ایجاد کنند. اینستاگرام در ابتدا برای آیفون عرضه شد و به سرعت محبوب شد. در سال 2012، اینستاگرام توسط فیس بوک خریداری شد. از آن زمان، اینستاگرام به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان تبدیل شده است. این برنامه در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و در بیش از 100 کشور در دسترس است.

موسسان اینستاگرام
نفر سمت راست (کوین سیستروم ) و مایک کراگی نفر سمت چپ

اینستاگرام در 6 اکتبر 2010 در اپ استور اپل برای عموم منتشر شد و در روز اول آن به 25000 کاربر رسید. کمتر از سه ماه بعد یک میلیون کاربر داشت که یک دستاورد خارق العاده بود.

نوشته های مرتبط

نفوذ و انتقاد

محبوبیت و ماهیت این سرویس، تبلیغ‌کنندگان زیادی را به اینستاگرام آورد و به راه‌اندازی عصر «اینفلوئنسر» کمک کرد – افرادی که فالوورهای قابل توجهی در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده‌اند و از این نفوذ برای تبلیغ محصولات یا خدمات خاص استفاده می‌کنند. اینفلوئنسرها اغلب توسط برندها مورد تشویق قرار می‌گیرند و ممکن است برای ارسال اطلاعات یا بررسی‌ها یا حذف نام محصول در پست‌ها یا ویدیوهای خود، هزینه مالی و محصولات رایگان دریافت کنند.

گرچه اینستاگرام به دلیل افزایش شدید و محبوبیت بسیار مورد تحسین قرار گرفته است، اما به دلیل مسائلی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را گرفتار می‌کند، مورد انتقاد قرار گرفته است: محتوای نامناسب، اطلاعات نادرست . مطالعات همچنین نشان داده‌اند که می‌تواند تأثیر مخربی بر سلامت روان نوجوانان داشته باشد، به‌ویژه بر عزت نفس دختران جوان تأثیر بگذارد.منبع گزارش : نفوذ

کوین یورک سیستروم یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق اینستاگرام، او اینستاگرام را در سپتامبر 2018، پس از شش سال کار تحت فیس بوک ترک کرد، فیس بوک ، اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار در سال 2012 خریداری کرد. از آن زمان به بعد به دنبال علایق و فعالیت های مختلفی از جمله:

– آموزش پرواز با هواپیما او اولین پرواز انفرادی خود را در اکتبر 2018 انجام داد و تجربه خود را در حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.

– نوشتن یک وبلاگ در مورد افکار خود در مورد فن آوری، کارآفرینی، و رهبری. او مقالاتی در مورد موضوعاتی مانند آینده رسانه های اجتماعی، اهمیت بازخورد و قدرت سادگی منتشر کرده است.

– سرمایه گذاری و مشاوره در استارتاپ ها. او از شرکت هایی مانند Clubhouse، یک شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا حمایت کرده است. استودیو RTFKT، یک پلت فرم مد دیجیتال. و Fast، یک سرویس پرداخت با یک کلیک.

– حمایت از اهداف بشردوستانه او به سازمان هایی مانند Code.org، یک سازمان غیرانتفاعی که آموزش علوم کامپیوتر را ترویج می کند، کمک مالی کرده است. Kiva، یک پلت فرم مالی خرد که به کارآفرینان در کشورهای در حال توسعه کمک می کند. و خیریه: آب، یک سازمان غیرانتفاعی که آب پاکیزه را در اختیار افراد نیازمند قرار می دهد.

او هیچ برنامه ای برای راه اندازی یک شرکت جدید یا پیوستن به شرکت دیگری فاش نکرده است، اما اشتیاق خود را برای ایجاد محصولاتی که مشکلات را حل کرده و زندگی مردم را بهتر می کند، ابراز کرده است. او همچنین در شبکه های اجتماعی فعال است، جایی که بینش، نظرات و لحظات شخصی خود را با دنبال کنندگانش به اشتراک می گذارد. او با نیکول شوئتز، موسس و مدیرعامل یک شرکت انرژی پاک ازدواج کرده است و صاحب یک دختر به نام فریا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

هیچ محتوایی موجود نیست